تغییر کاربری، بیشترین تخلفات ساخت و سازهای شهری

تغییر کاربری، بیشترین تخلفات ساخت و سازهای شهری

http://bananews.ir/مدیرکل امور اجرایی کمیسیونهای ماده ۱۰۰ شهرداری تهران، تغییر کاربری را بیشتری موضوع تخلف در حوزه ساخت و سازهای شهری دانست و گفت: کسری پارکینگ و یا تغییر کاربری از تخلفاتی است که به طور جدی با آن برخورد می شود و به هیچ عنوان جریمه ای برای آن در نظرگرفته نمی شود .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) رضا نگهبان در گفتگو با مهر ضمن بیان این که بیشترین تخلفاتی که در حوزه ساخت وساز انجام می شود مربوط به تغییر کاربری است و این موضوع در برخی مناطق بیشتر به چشم می خورد گفت:گاهی تخلف تغییر کاربری یک شبه انجام می شود .

نگهبان تاکید کرد: با فعال شدن تبصره ۷ و برخوردی که با مهندسان ناظر و افراد متخلف صورت می گیرد ، تخلف ناشی از ساخت اضافه طبقات کاهش محسوسی یافته است و دلیل آن نیز این است که قبل از آن که به تخلف ناشی از ساخت و ساز رسیدگی شود ، تخلف عوامل متخلف مورد بررسی قرار می گیرد.

مدیر کل امور اجرایی کمیسیون های ماده ۱۰۰ همچنین با اشاره به این که کسری پارکینگ از تخلفاتی است که به هیچ عنوان جریمه ای برای آن دریافت نمی شود ، اظهار کرد : خط قرمز تخلفات ساخت و ساز مربوط به کسری پارکینگ است و در صورت کسری پارکینگ و یا تغییر کاربری آن نه تنها جریمه ای دریافت نمی شود بلکه به طور حتم حکم تخریب توسط این کمیسیون صادر می شود.

به گفته وی، احکامی که توسط کمیسیون صادر و اجرا می شود با هدف نجات شهر تهران از تخلفات ساختمانی و ساخت و سازهای بی رویه و داشتن شهری مناسب برای زندگی با آسایش شهروندان است و به هیچ عنوان کمیسیون ماده ۱۰۰ محل درآمد شهرداری نیست .

نگهبان تصریح کرد: در برخورد با متخلفان عزم جدی وجود دارد و این اقدام برای همه تخلفات اعم از ارگان دولتی و یا غیر دولتی انجام می شود و این رویه کمیسیون ماده ۱۰۰ است که با برخورد با تخلفات ساختمانی به توسعه شهری مناسب دست یابیم.

 

 

    نظرات