کمربندی شیراز نیازمند توجه استاندار فارس است

کمربندی شیراز نیازمند توجه استاندار فارس است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، نواب قائدی گفت: شیراز در طول سالیان گذشته از ویروسی رنج می‌برده که جان تعداد زیادی از شهروندان را به خطر انداخته است اما شاید چون آمار آنها در رسانه‌ها منتشر نمی‌شود کمتر مورد توجه قرار گرفته است کمربندی شیراز به عنوان یکی از حادثه‌خیز ترین نقاط کشور محسوب می‌شود که بیشترین آمار حوادث ترافیکی در سطح استان را به نام خود ثبت کرده است.
وی اضافه کرد: آمار اخذ شده از سوی مراجع مربوطه، در خصوص تصادفات سال ۹۸ نشان می‌دهد که تقریباً در هر یک و دو دهم کیلومتر یک نفر فوت و ۱۱ نفر مجروح شده‌اند، این در حالی است که آمار تصادفات در سال ۹۸ در کمر بندی شیراز به تعداد ۱۲۷۰ مورد گزارش شده که طبق این آمار ۳۶۸ مورد تصادفات فوتی و جرحی، یعنی (۳۴۱ مورد بصورت جرحی و ۲۷ مورد بصورت فوتی) بوده است، همچنین ۹۰۲ مورد تصادف خسارتی در سال ۹۸ گزارش شده است.
این عضو شورای شهر تاکید کرد: با توجه به اینکه کمربندی شیراز به عنوان یکی از محورهای مواصلاتی جنوب کشور نقش مهمی در اقتصاد کلان حمل‌ونقل کشور دارد که پس از شکل‌گیری شهرک‌ها در اطراف آن به یک بزرگراه شهری تبدیل شده و مشکلات زیادی را برای شهر و شهروندان ایجاد کرده است. راهکار اساسی برای برون رفت از این شرایط، جابجایی کمربندی به خارج از شهر می‌باشد تا این تداخل ترافیکی و کارکردی محورهای بزرگراهی شهری و غیرشهری مرتفع شود. تکمیل آزادراه شیراز-اصفهان و ادامه آن از خارج شهر می‌توانست این نقش را بخوبی ایفا نماید اما متاسفانه قرار است این آزادراه نیز از طریق محور حسینی الهاشمی به کمربندی متصل گردد که در این صورت مشکلات این محور دوچندان خواهد شد.
قائدی ادامه داد: عدم وجود متولی واحد برای کمربندی و ایمن‌سازی این محور باعث شده است که برنامه منسجمی برای ساماندهی آن اجرایی نشود در حال حاضر راه و شهرسازی، راهداری، اداره برق، پلیس و شهرداری به واسطه عبور آن از محدوده شهر به نوعی در خصوص کمربندی مسئولیت‌هایی را به عهده دارند. مشکلات مربوط به کمربندی شامل ایمن‌سازی ورودی شهرک‌های اقماری و دور برگردانها، احداث کندروها، احداث تقاطعات غیر همسطح، تامین روشنایی، تعمیر و بهسازی روسازی، احداث گذر عابر پیاده عرضی و نظارت بر آن می‌باشد. در طی سالهای گذشته شهرداری بصورت تعاملی و به منظور حفظ جان شهروندان، سه تقاطع غیر همسطح در این محور احداث کرده است و بقیه تقاطعات جزو تعهدات راه و شهرسازی بوده است.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات