مدیرکل راه و شهرسازی لرستان: محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با کمبود اعتبار مواجه است

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان: محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با کمبود اعتبار مواجه است

رضا خالقی در گفت‎وگو با خبرنگاران اظهار کرد: محور جدید خرم‌آباد- پلدختر با ۵۳ کیلومتر ساخت راه و ۷ کیلومتر تونل، چند دهانه پل بزرگ دارد که پس از سیل طراحی شده است.

وی ادامه داد: ساخت این محور بالغ بر ۸۴۰ میلیارد تومان اعتبار می‎طلبد.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان گفت: این محور در چهار فاز طراحی شده که فاز اول آن توسط قرارگاه خاتم‎الانبیا در حال انجام است؛ فاز چهارم این محور که از پلدختر آغاز می‌شود پیمانکار انتخاب و در مرحله تجهیز کارگاه است.

خالقی بیان کرد: این محور با کمبود اعتبار مواجه بوده و این عامل روند عملیات اجرایی را کند کرده است.

وی گفت: سال گذشته تنها ۵۰ میلیارد تومان اعتبار از محل اعتبارات سیل برای این محور تخصیص داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان تصریح کرد: برای کمبود اعتبار پروژه، راه حلی که از سوی استاندارد لرستان پیشنهاد شده و وزیر راه و شهرسازی نیز آن را همراهی می‌کنند اخذ مجوز ماده ۵۶ قانون الحاق است.

خالقی افزود: براساس این قانون، بانک‌‎ها و موسسات مالی می‌توانند برای یک سری پروژه‌ها مشارکت کنند به گونه‎ای که تسهیلات را ارائه و در اختیار پیمانکاران قرار دهند تا پروژه پس از ساخت به بانک برگردانده شود.

وی با بیان اینکه سیدحمیدرضا کاظمی نماینده پلدختر در این راستا پیگیری و همکاری لازم را داشتند، عنوان کرد: سال گذشته سهمی برای دو بانک سپه و ملت مشخص شد و ۱۲۰ میلیارد تومان را تقبل کردند که در حال اخذ مجوزهای قانونی آن هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی لرستان خاطرنشان کرد: هفته گذشته نیز موضوع سهم بانک‌ها با وزیر مطرح و بنا شد بانک مرکزی مجوز ماده ۲۲ راجع به این موضوع را صادر کند.

خالقی گفت: پیگیری‎ها برای افزایش اعتبارات این طرح ادامه دارد و چنانچه  تخصیصی داده نشود با این اعتبارات قطره چگانی قطعا به این زودی به نتیجه نمی‌رسد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان

    اداره کل راه و شهرسازی استان لرستان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات