امضاء قرارداد ساخت مشارکتی...

قرارداد ساخت مشارکتی پردیس سینمایی شهر یزد در مساحت دو هزار و 183 متر مربع و زیر بنای 10 هزار متر مربع در روز بیستم خرداد ماه توسط شهردار یزد و معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور امضاء ش د.

به گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری یزد - آیین انعقاد قرارداد ساخت مشارکتی پردیس سینمایی شهر یزد در روز بیستم خرداد ماه با امضاء قرارداد به روش ساخت، تجهیز و بهره برداری (B.O.T) از سوی شهردار یزد و معاون اداری و مالی حوزه هنری کشور به انجام رسید.

این قرارداد در اجرای مصوبه جلسه 242 مورخ هفدهم خرداد ماه سالجاری شورای اسلامی شهر یزد و بند 3 مصوبه جلسه بیست و پنجم هیأت مدیره سازمان سرمایه گذاری و مشارکتهای مردمی شهرداری که در تاریخ ششم اسفند ماه سال گذشته تشکیل شده و همچنین مجوز عقد قرارداد از طریق ترک تشریفات ماده 31 آیین نامه معاملات شهرداری های مراکز استان ها منعقد گردیده است.

پردیس سینمایی شهر یزد از مشارکت شهرداری با آورده حق بهره برداری به همراه مجوزهای مربوطه از عرصه زمینی به مساحت تقریبی دو هزار و 183 مترمربع و حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با سرمایه گذاری در حدود 260 میلیارد ریال در محل بلوار بسیج ـ جنب آب انبار رستم گیو در پنج طبقه و زیربنایی در حدود 10 هزار مترمربع در مدت زمان 18 تا 24 ماه ساخته می شود.

شهردار یزد در این جلسه با یادآوری نزدیک شدن به سومین سالگرد ثبت جهانی یزد گفت: یکی از مهمترین وظایفی که در این موضوع برعهده ما گذاشته شده، فراهم کردن زمینه حضور هرچه بیشتر گردشگران در بافت است که لازمه آن ایجاد جذابیت و فضاهای متنوع می باشد.

جمال الدین عزیزی اظهار داشت: از دلایل اصلی اجرای پروژه پردیس سینمایی در این فضا، ایجاد یک محیط خوب در مسیر گردشگران بوده است.

وی با تشکر از حوزه هنری و نگاه ویژه به یزد که منجر به انجام این سرمایه گذاری شد، تأکید کرد: همه پتانسیل و توان خود را برای کیفیت مطلوب و رعایت شرایط میراث در این پروژه به کار می گیریم تا علاوه بر انجام یک امر فرهنگی، در زمینه ساخت و ساز نیز بتوانیم الگویی را معرفی کنیم.

شهردار شهر میراث جهانی یزد اظهار امیدواری نمود: اجرای این پروژه فتح بابی باشد تا پروژه هایی دیگر در حوزه های کتاب، بانوان و ... نیز در این بافت به مرحله اجرا درآید.

معاون اداری مالی حوزه هنری کشور نیز با اعلام اینکه 48 سالن در نقاط مختلف کشور بعد از شرایط کرونا آماده افتتاح است اظهار داشت: مجموعه سالن چند منظوره پردیس سینمائی شهر یزد که در بافت تاریخی به اجرا در می آید برای کشور یک الگوی خوب خواهد بود و امیدواریم به جاهای دیگر نیز توسعه پیدا کند.

ونوس عامری عضو شورای اسلامی شهر یزد هم در این آیین، اجرای چنین پروژه هایی را در بافت، باعث ارتقاء سطح زندگی در آن دانست و از ایجاد طرح های مختلف فرهنگی در بافت تاریخی استقبال کرد.

محسن عباسی هرفته عضو دیگر شورای اسلامی شهر یزد نیز در این جلسه با اشاره به معماری فاخر محل امضاء قرارداد، محدودیت های موجود درکویر را دلیل چنین معماری معرفی کرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات