مرکز پایش مصرف مشترکین دیماندی(سنگین )  شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان راه اندازی شد.

مرکز پایش مصرف مشترکین دیماندی(سنگین ) شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان راه اندازی شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت توزیع برق استان لرستان، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان در این خصوص اظهار داشت: در این مرکز تعداد ۸ هزار مشترک دیماندی به صورت ساعت به ساعت شامل  مصارف اداری، عمومی، کشاورزی، صنعتی، تجاری و هر مصرف کننده ای که مصرف آن بالاتر از ۳۰ کیلو وات باشد  رصد می شود و اطلاعات لازم را با توجه به کنتورهای هوشمند که در محل مصرف نصب شده و سیستم دیجیتالی که در مرکز می باشد پایش خواهند نمود.

مهندس فریدون خودنیا با اشاره به اطلاعات دریافتی از طریق مرکز پایش، بیان کرد: بعد از دریافت اطلاعات، بلافاصله نظرات به مدیریت های  توزیع در سطح شهرستان ها ارسال می شود و سپس  مدیریت های توزیع هم در این زمینه اقدام لازم را در جهت راهنمایی مشترکین ،بهینه سازی مصرف برق و کاهش مصرف برق بخصوص در ساعات اوج مصرف انجام خواهند داد.

وی با اشاره به کاهش مصرف برق در بخشهای مختلف، اظهار کرد: از طریق مرکز پایش مقدار بار ادارات استان با توجه به پیک بار از ساعت ۱۱ تا 14:30 رصد می‌کنیم تا بتوانیم مقدار مصرف را در ادارات کاهش دهیم و بار سایر مشترکین هم از ساعات ۱۳ تا ۱۷ که اوج مصرف است پایش صورت می گیرد تا بتوانیم حداکثر بار مصرفی استان را در نهایت با تعامل دو سویه با مشترکین کاهش دهیم و انشاالله که در تابستان امسال کمترین خاموشی را داشته باشیم.

مهندس خودنیا افزود:  طبق دستورالعمل های هیئت دولت، اداراتی که هر هفته مصرف آن بالا باشد و به اخطارهای شرکت برق توجه نکند وظیفه داریم اول به استانداری و حراست آن اداره و اگر لازم باشد به وزارتخانه‌ها هم گزارش خواهیم داد که برخورد لازم را با آن اداره داشته باشند و در صورت تکرار برق آنها قطع خواهد شد.

وی ادامه داد: در نهایت هر مشترکی که همکاری لازم را در پایان سه ماه آینده در تابستان داشته باشند یارانه مصرفی خوبی به آنها تعلق خواهد گرفت همانطور که پارسال این کار صورت گرفت امسال هم انتظار داریم که در صورت رعایت مفاد تفاهم نامه، مبلغ ۱۰ میلیارد تومان به مشترکین برق یارانه مصرفی ارائه شود و از مبلغ بدهی آنها کسر  یا به حساب بستانکاری  آنها اضافه گردد.

مهندس خودنیا ضمن تقدیر از همه همکاران دفتر مدیریت مصرف، دفتر حراست، آی تی، خدمات، منابع انسانی و همه کسانی که در راه اندازی این مرکز نقش داشته اند، اضافه کرد:  راه اندازی این پایش کار بسیار خوب و بی نظیری است که انشاالله آن را توسعه خواهیم داد و در نهایت در حفظ سرمایه بیت‌المال صرفه‌جویی خواهیم کرد.

وی هدف از راه اندازی مرکز پایش را  سرمایه گذاری کمتر در بحث واحدهای نیروگاهی ،مصرف کمتر سوخت در نیروگاهها  مصرف آب کمتر و مصرف آلودگی  کمتر محیط زیست دانست و بیان کرد: انشاالله بتوانیم مدیریت مصرف و مدیریت سبز را در این راه داشته باشیم.

در ادامه مدیر دفتر مدیریت مصرف شرکت توزیع برق استان در این مراسم گفت: مرکز پایش بار مصرف برای مشترکینی که با شرکت توزیع برق در زمان اوج مصرف یا پیک بار همکاری دارند، حدود ۸ هزار مشترک در سطح استان در بخش‌های صنعتی، کشاورزی، اداری،تجاری  و سی‌ان‌جی می باشند که با آنها  تفاهم نامه صورت گرفت است.

مهندس قباد رستمی اظهار داشت: طبق دستورالعمل های ارائه شده برای مشترکینی که با آنها تفاهمنامه صورت گرفته  در ساعت های مختلف مثلا ادارات از ساعت ۱۱ تا 14:30 و سایر بخش ها از ساعت ۱3 تا ۱7 کاهش مقدار بار را انجام دهند، متعاقباً شرکت توزیع برق استان آن مقدار کاهش بار مصرف کننده را محاسبه و پاداشی به آنها ارائه که آن پاداش در صورت حساب های آنها اعمال خواهد شد،  بطور مثال در بخش کشاورزی که بخش مولد هم می باشد اگر کشاورزی که روزانه طی یک ماه از ساعت 13 تا 17 مصرف برق نداشته باشد (یا حداکثر 150کیلو وات داشته باشد)، کل مبلغ دوره(یک ماه) وی بخشوده میشود.

وی گفت: از طریق کنتورهای هوشمند مصرف کننده، بار مصرف آن ها در این مرکز پایش کنترل می شود و از طریق این مرکز تمام  شهرستان های استان رصد خواهند شد و اطلاعات پایش مصرف‌کننده به مدیریت های توزیع برق در هر شهرستان ارائه می‌شود.

رستمی خاطر نشان کرد: اگر مصرف برق در ادارات بالا باشد از طریق این مرکز پایش کنترل صورت می‌گیرد و به آن اداره اطلاع داده خواهد شد و در صورت تکرار به استانداری و وزارتخانه ها گزارش خواهیم داد و دربخش های کشاورزی، صنعتی و غیره اگر مصرف بالا باشد به مشترکین اطلاع داده می‌شود و راهنمایی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهار کرد: نتیجه راه‌اندازی این پایش این است که بدون این که خاموشی ناخواسته به مشترکین تحمیل کنیم همکاری لازم مشترکین را خواهیم داشت که این همکاری باعث می شود مصرف کننده ها پاداشی دریافت کنند تا بتوانند مقداری از هزینه‌های جاری را پوشش دهند و مجبور به قطع سایر مشترکین به خصوص مشترکین خانگی نشویم و توانسته باشیم برق مطمئن را در زمان اوج مصرف به همه مشترکین در بخش های مختلف ارائه دهیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان

    منبع خبر

    شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان

    شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان

    شرکت توزیع نیروی برق استان لرستان یک شرکت در شهر خرم آباد می باشد

      نظرات