جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی برگزار شد

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، مهندس مقومی در جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، با بیان اینکه گروه‌های تخصصی بازوی مشورتی هیئت مدیره به شمار می‌روند اظهار داشت: گروههای تخصصی در دوره‌های مختلف فراز و نشیب های زیادی داشتند، در دوره ای اعضای بدون پروانه هم می توانستند عضو گروه‌های تخصصی شوند و بعدها شرط عضویت تغییر کرد و در دوره هفتم که آیین نامه اجرایی قانون تغییر کرد؛ شرایط عضویت در هیئت مدیره و به دنبال آن گروه های تخصصی هم دستخوش تغییراتی شد که اعضای پایه یک با دو سال سابقه کار، امکان حضور پیدا کردند.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، با بیان اینکه در دوره گذشته، داوطلبان گروه های تخصصی در سه رشته به حد نصاب نرسیدند افزود: شرایط کاندیدا شدن در این دوره سخت تر بود و از طرفی نیز برخی ها به دلایل مختلف از جمله اینکه تصور می کردند گروه های تخصصی نمی تواند اثرگذاری لازم را باشد و یا به دلیل موضوع تعارض منافع، وارد عرصه نشدند.


وی ادامه داد: بر اساس قانون، سه ماه بعد از برگزاری انتخابات دوره هشتم، انتخابات گروه های تخصصی می بایست برگزار می شد و از سویی مکاتبه ای از شورای مرکزی با استان‌ها انجام و مقرر گردید تا زمانی که دوره سه ساله گروه های تخصصی پایان نیافته، فعالیت آنها می بایست ادامه داشته باشد که البته در این مقطع با کاهش فعالیت‌های گروه‌های تخصصی مواجه بودیم.


مهندس مقومی ابراز داشت:از شهریورماه سال گذشته فراخوان عضویت در گروه‌های تخصصی اعلام شد، اما متاسفانه در هیچ رشته‌ای داوطلبان به حد نصاب نرسید و تعداد کمتر از ۷ نفر اعلام آمادگی کردند که در این شرایط می بایست گروههای تخصصی به کمیسیون‌های تخصصی تبدیل شوند که هیات مدیره باید اعضای کمیسیون های تخصصی را انتخاب کند .


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، با بیان اینکه برای تشکیل کمیسیون های تخصصی،  هیئت مدیره الزامی به برگزاری انتخابات یا دادن فراخوان نداشته است افزود: این موضوع را باید مد نظر داشت که انتصاب اعضای کمیسیون های تخصصی بر عهده هیات مدیره بوده و دنبال کردن مسائل تخصصی و تعامل متقابل برای اعتلای سازمان و مهندسی استان و کشور، دغدغه و انتظار هیات مدیره است.


وی با بیان اینکه در انتخاب اعضای کمیسیون‌های تخصصی، موضوع تعارض منافع نیز لحاظ شد افزود: در انتخاب افراد کمیسیون های تخصصی تلاش شد تا آنان صلاحیت طراحی و نظارت را با هم داشته و افراد منتخب در هر دو عرصه تسلط لازم را داشته باشند و توانمندی افراد در حوزه های مختلف مورد توجه قرار گرفته است.


مهندس مقومی با اینکه از فراخوان هیئت مدیره  استقبال خوبی شد و بیش از ۱۰۰ نفر ثبت نام کردند گفت: در عین حال افرادی که در دوره‌های گذشته عضو گروه های تخصصی بودند نیز وارد لیست شدند و در نهایت پس از بررسی داوطلبان،  افراد کمیسیون‌های تخصصی انتخاب و معرفی شدند.


وی بیان داشت: از کمیسیون های تخصصی انتظار می رود به دیدگاه های اخلاق حرفه‌ای توجه لازم را داشته باشند و از آنان تقاضا می شود که به صورت منظم جلسات خود را در چهارچوب آئین نامه برگزار کنند و در رسیدگی به اختلافات پیش آمده و همچنین اعلام نظر در زمینه موضوعات مختلف، اهتمام ویژه‌ای داشته باشند و تبعات تصمیم گیری ها را در نظر بگیرند.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، عنوان داشت: تلاش می شود هیات مدیره سازمان با گروه های تخصصی جلسات مشترکی داشته باشد تا نظرات، دغدغه ها و انتظارات متقابل مطرح و مورد پیگیری قرار گیرد.


مهندس مقومی اضافه کرد: انتظار ما این است که گروه های تخصصی پیشنهادهای خود را به موقع در زمینه موضوعات مورد نظر ارائه نمایند تا در تصمیم گیری ها از این نظرات استفاده شود که در این زمینه ارائه راهکار به موقع در زمینه اصلاح فرآیندها سازمانی نیز مهم به نظر می رسد.


وی از کمیسیون های تخصصی خواست تا در زمینه پروژه هایی که در سطح شهر قم در حال اجرا است نیز نظرکارشناسی دهند افزود: متاسفانه برای پروژه هایی که در سطح شهر اجرایی می شود اظهار نظرهای از سوی گروه های تخصصی داده نمی شود که این امر البته مطالبه مدیران استان  و هیات مدیره است که رشته های شهرسازی، ترافیک و معماری در زمینه موضوعات استانی باید حضور پررنگی داشته باشند و رسالت فنی و تخصصی خود را در زمینه پروژه های شهری انجام دهند.


رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم، بیان داشت: در گروه های تخصصی دوره های قبل در  زمینه موضوعات مشترک بین رشته ای، اقدامات چشمگیری صورت نگرفته است و این خلا امروز احساس می شود و در زمینه مباحث تخصصی و ویرایش های جدید مباحث مقررات ملی ساختمان،  کمیسیون های تخصصی باید ورود کرده و نظرهای خود را اعلام کنند.


مهندس مقومی افزود: در گروه های تخصصی یک رابط از سوی هیات مدیره وجود دارد که بعد از انتخاب هیات رئیسه چهارچوب مشخصی برای برگزاری جلسات کمیسیون های تخصصی می بایست ارائه شود و خط مشی کلی تا پایان دوره هشتم تعیین و اهداف مد نظر پیگیری شود.

اسامی اعضای کمیسیون های تخصصی به شرح ذیل می باشد.

کمیسیون تخصصی عمران:

آقایان مهندس محسن صابری مقدم، مهدی گلستانی راد، حسین نادری قمی، مجید کریمی، محسن شعبانی، احمد یزدان پناه قمی و حسین شهاب نیا

کمیسیون تخصصی معماری:

آقایان مهندس حسن باقری، افشین وفایی منش، علیرضا گلخوار، روح ا... سبزآبادی، محمود روحانی، وحید پوربافرانی و مهدی قلیچ خانی فر

کمیسیون تخصصی برق:

آقایان مهندس سیدمحمدشریعتمدار، محمد رحیمی، ابوالفضل الهی منش، محمد کریم زاده، مهدی سراجی، محمدرضا صمدی عصار و رضا رمضانی

کمیسیون تخصصی مکانیک:

آقایان مهندس داود بیطرفان، حسین توحیدیان، عبدالرضا کبیری قمی، سعید شاملو، رضا بیاتی، اسفندیار صادقی و خانم مهندس مریم عباسی نژاد

کمیسیون تخصصی نقشه برداری:

آقایان مهندس احسان ولی، علیرضا ایراندوست، روح ا... فراهانی و خانم ها مهندس فرشته نائینی و ناهید قاسمی دستگردی

کمیسیون تخصصی شهرسازی:

آقایان مهندس سیدمجید فارغیان قمی، محسن هنرور، احمد مهدی دوست و خانم ها مهندس مهسا مستقیم و سمیه ایل سعادتمند

کمیسیون تخصصی ترافیک:

آقایان مهندس سیدعلی محمودزادگان، محمدحسین دهناد، سیدمحمدرضا موسوی، حسام عابدی، مجید شالفروش

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

جلسه تکریم و معارفه اعضای گروه ها و کمیسیون های تخصصی سازمان برگزار شد

لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم

    سازمان نظام مهندسی ساختمان استان قم یک انجمن در شهر قم می باشد

      نظرات