جلسه کمیسیون اشتغال و کارآفرینی شورای اسلامی شهر دامغان برگزار شد

جلسه کمیسیون اشتغال و کارآفرینی شورای اسلامی شهر دامغان برگزار شد

جلسه کمیسیون اشتغال و کارآفرینی شورای اسلامی شهر با تلاوت آیاتی از کلام ا.. مجید در روز سه شنبه ۱۳۹۹/۰۳/۲۰ در ساعت ۱۱ صبح با حضور اعضاء در محل سالن جلسات شورای اسلامی شهر برگزار گردید.

در ابتدا جلسه رضا زارع زاده رئیس شورا و مسئول کمیسیون اشتغال و کار آفرینی شورای اسلامی شهر گزارشی از روند اشتغال و کارگاههایی که با حمایت و کمک کمیسیون در سالهای گذشته راه اندازی و یا تقویت گردیده بودند، ارائه نموده و در ادامه نامه ها و درخواست های ارجاع شده به کمیسیون قرائت و در مورد آنها تصمیم گیری شد.

بررسی درخواست ها و نامه های شرکت تعاونی فرش، شرکت تعاونی روستایی زنان امید دامنکوه، هیئت مدیره تعاونی مرغداران دامغان، شرکت صنایع غذایی چهل سی، کارخانه تولید بیواتانول، ایجاد بندر خشک از جمله موضوعات مطرح شده در این جلسه بودند، که اکثر نامه های مطروحه جهت بررسی و اقدام لازم برای دستگاههای اجرایی ذیربط ارسال خواهند شد.

در ادامه اعضاء جلسه در خصوص نامه ها و درخواست های مربوطه توضیحاتی را ارائه نمودند.

در پایان پس از بحث و تبادل نظر موارد ذیل به تصویب رسید:

۱- درخصوص درخواست تاسیس شرکت تعاونی فرش، درخواست مربوطه به اداره بهزیستی و اداره صنعت و معدن ارجاع تا همکاری و مساعدت های لازم در این رابطه صورت پذیرفته و نتیجه به اطلاع کمیسیون اشتغال شورای اسلامی شهر رسانیده شود.

۲- درخصوص درخواست شرکت صنایع غذایی چهل سی، درخواست مربوطه به شبکه بهداشت و درمان ارجاع تا همکاری و مساعدت های لازم در این رابطه صورت پذیرفته و نتیجه به اطلاع کمیسیون اشتغال شورای اسلامی شهر رسانیده شود.

۳- درخصوص درخواست شرکت تعاونی روستایی زنان امید دامنکوه، درخواست مربوطه به جهاد کشاورزی ارجاع تا با دید مساعد نسبت به درخواست آن شرکت اقدام و نتیجه به اطلاع کمیسیون اشتغال شورای اسلامی شهر رسانیده شود.

۴- درخصوص درخواست هیئت مدیره شرکت تعاونی مرغداران مبنی بر دایر نمودن مراکز عرضه و توزیع مستقیم مرغ در سطح شهر، مقررشد در ایام و موارد خاص با نظر اداره صمت، اتاق اصناف، جهاد کشاورزی و شهرداری اقدام لازم صورت پذیرد.

۵- درخصوص بررسی وضعیت احداث کارخانه بیواتانول و بندر خشک، مقررشد جلسه ای با حضور سرمایه گذاران تشکیل و موارد مطروحه در آن جلسه مورد بررسی و پیگیری قرار گیرد.

۶- مقررشد درخصوص پیگیری مشکلات و رفع موانع بیمه فعالان بخش کشاورزی، از اداره تامین اجتماعی و صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر برای شرکت در جلسه آتی کمیسیون دعوت به عمل آید.

۷- درخصوص جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی، سلامت و بانوان و خانواده شهرستان با موضوع توسعه فرهنگ کار و اشتغال در بخش کشاورزی ( باغات پسته )، با توجه به پیگری و تشکیل کارگروه مربوطه در فرمانداری، این موضوع از همان طریق پیگری گردد؛ و این کمیسیون نیز آمادگی خود را برای هر نوع همکاری با آن مجموعه اعلام می دارد.

۸- در مورد رفع موانع پیش رو شرکت سرمایه گذاری در روستای عبیرآباد نیز مقررشد، به نحو مطلوب و مقتضی و در اولین فرصت ممکن، شبکه بهداشت شهرستان اقدام لازم به عمل آوردند.

۹- مقررشد حداکثر تا ۱۵ تیرماه ۱۳۹۹ دستگاههای اجرایی ( جهاد کشاورزی، شهرداری، میراث فرهنگی، صنعت و معدن، کمیته امداد، بهزیستی و …) هرکدام حداقل سه طرح اولویت دار و عملیاتی خود را تهیه و به شورای شهر ارسال نمایند تا از طریق مجاری مورد نظر پیگری و تا پایان سال ۱۴۰۴ ان شاءا… محقق گردد.

۱۰- در خصوص مشکلات و موانع پیش روی واحدهای تولیدی نیز مقررشد دستگاههای اجرایی این موانع را احصاء نمایند تا در جلسات کارشناسی با هماهنگی فرمانداری محترم و سایر دستگاههای دولتی ذیربط به مرور زمان مرتفع گردند.

جلسه با ذکر صلوات در ساعت ۱۲:۳۰ خاتمه یافت.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر دامغان

    منبع خبر

    شورای شهر دامغان

    شورای شهر دامغان یک شورای شهر در شهر دامغان می باشد

      نظرات