خانه تاریخی ستارخان تا پایان سال ساماندهی و توسعه می‌یابد

خانه تاریخی ستارخان تا پایان سال ساماندهی و توسعه می‌یابد

به گزارش شهریار، ایرج شهین‌باهر ظهر امروز در بازدید از خانه ستارخان و رسیدگی به مشکلات اهالی ساکن در این محله، اظهار داشت: تلاش داریم کار ساماندهی فضای باز و ایجاد فضای سبز محدوده این خانه تا پایان سال جاری به اتمام برسد.

او با بیان اینکه توسعه این مجموعه برابر طرح موجود لازم الاجراست، افزود: املاکی به منظور توسعه خانه ستارخان باید تملک می شد که همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده است. طی بازدید امروز مقرر شد ساماندهی اطراف این مجموعه و تملک املاکی که برای توسعه این مجموعه مورد نیاز است، انجام شود.

ایرج شهین‌باهر با بیان اینکه خانه ستارخان می‌تواند محلی برای مراجعه گردشگران داخلی و خارجی و نمایانگر تاریخ تبریز باشد، گفت: باید بین شهرداری تبریز با اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هماهنگی صورت گرفته و توافقاتی در خصوص مدیریت این خانه اتخاذ شد ...

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: خانه ستارخان و سردار ملی به نوعی شناسنامه و هویت تبریز بوده و بر همین اساس ضروری است این خانه به جاذبه گردشگری و هویت تاریخی تبریز تبدیل شود.

او ادامه داد: ستارخان نماد مقاومت در برابر استبداد و هویت مردم آذربایجان بوده که همواره به او افتخار کرده ایم.

ایرج شهین‌باهر تصریح کرد: شهرداری، میراث فرهنگی و دیگر دستگاهها باید دست به دست یکدیگر داده تا چنین مجموعه هایی بیش از پیش معرفی، احیا و در اختیار مردم شریف تبریز و گردشگران قرار گیرد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات