ارائه مشوق ۵ میلیون تومانی به شهروندانی که طرح بازچرخانی آب های  ...

ارائه مشوق ۵ میلیون تومانی به شهروندانی که طرح بازچرخانی آب های ...

ارائه مشوق ۵ میلیون تومانی به شهروندانی که طرح بازچرخانی آب های خاکستری را اجرایی کنند

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، مهدی یعقوبی عصر امروز در مراسم امضا تفاهم نامه آغاز اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها و اماکن عمومی بین شهرداری، آبفا و سازمان نظام مهندسی ساختمان مشهد که با حضورشهردار مشهد، فرماندار،جمعی از اعضای شورای شهر و معاون شهرسازی و معماری شهردار برگزار شد افزود: این طرح برای اولین بار در کشور اجرایی خواهد شد.
وی اضافه کرد: امروز در قالب مصوبه شورای شهر برای مدیریت مصرف آب و جدا سازی آب شرب از آب خاکستری و بازچرخانی آن با رویکرد کمک به شرایط محیط زیست شهر و منابع آبی تفاهم نامه سه جانبه ای میان شهرداری مشهد، سازمان نظام مهندسی ساختمان و شرکت آب و فاضلاب مشهد به امضا رسید.
وی تصریح کرد: این طرح پروسه مطالعاتی خوبی را طی کرده و کارهای اجرایی آن انجام و آیین نامه های مورد نیاز نیز آماده شده است.
وی با بیان این که اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری در ساختمان های گروه دال و ساختمان های عمومی گروه جیم یا همان ساختمان های مرتفع الزامی است، اظهارکرد: اما برای اجرای طرح در ساختمان های کوچک و منازل شخصی مشوق هایی در نظر گرفته خواهد شد.
یعقوبی ادامه داد: در مرحله اول برای شهروندانی که در منازل خود اقدام به اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری (ظرفشویی و..) نمایند مبلغ ۵میلیون تومان از سوی مدیریت شهری به صورت مشوق درنظرگرفته خواهد شد و در کنار آن نیز از سوی شرکت آب وفاضلاب ۲۰درصد تخفیف در مبالغ مرتبط با دفع فاضلاب در قبوض آنها لحاظ می شود.
معاون خدمات شهری شهرداری مشهد اضافه کرد: البته این موضوع باید از سوی نظام مهندسی ساختمان تایید شود. سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری نیز از این ساختمان ها به صورت دوره ای بازدید و درصورت استفاده از این آب ها برای آبیاری فضای سبز و درختان مقابل منازل و فلاش تانک ها نیز مشوق های بعدی در نظرگرفته خواهد شد.
وی گفت: این طرح چندی پیش به صورت آزمایشی در دو منزل مسکونی و ۱۰ مدرسه اجرا شده است و اکنون نیز کار ظرف شش ماه گام به گام پیش خواهد رفت و درصورت نیاز به اصلاح موارد به شورا ارائه داده خواهد شد.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات