سیاست مدیریت شهری توسعه منابع آبی بازچرخانی شده است / بر تامین منابع  ...

سیاست مدیریت شهری توسعه منابع آبی بازچرخانی شده است / بر تامین منابع ...

سیاست مدیریت شهری توسعه منابع آبی بازچرخانی شده است / بر تامین منابع آبی مورد نیاز فضاهای سبز شهر از پساب های تصفیه شده تاکید داریم

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمدرضا کلائی عصر امروز در مراسم امضا تفاهم نامه آغاز اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها و اماکن عمومی بین شهرداری، آبفا و سازمان نظام مهندسی ساختمان مشهد که با حضور فرماندار و جمعی از اعضای شورای شهر برگزار شد افزود: مجموعه تلاش هایی که برای تامین منابع آبی به ویژه آب مورد نیاز فضای سبز مشهد از محل بازچرخانی آب های خاکستری و پساب انجام شود باید بسیار بیش از این باشد.
وی اضافه کرد: اهتمامی که شورای شهر مشهد، برای جداسازی آب شرب از آب خام و بازچرخانی آب های خاکستری و فعالیت هایی که در زمینه کاهش ورودی به مجموعه های فاضلاب انجام داده است، می تواند به توسعه فضای سبز در اقلیم خشک شهر مشهد کمک کند.
وی با بیان این که امیدواریم با این اقدامات دغدغه افرادی که نگران هستند توسعه فضای سبز تقاضای منابع آبی را افزایش دهد مرتفع شود، اظهارکرد: در مجموع سیاست مدیریت شهری، توسعه فضاهای سبز شهری با استفاده از منابع آبی بازچرخانی شده است.
کلائی تصریح کرد: در کنار این مسئله معتقدم که اجرای طرح جداسازی و بازچرخانی آب های خاکستری ساختمان ها و اماکن عمومی بایستی گام به گام و با برنامه ریزی مبتنی بر آموزش و اطلاع رسانی مناسب انجام شود.
شهردار مشهد افزود: فکر می کنم با توجه به مجموعه فعالیت هایی که به لحاظ توسعه های زیستی در شهر مشهد انجام شده، این طرح نقطه عطفی در بازچرخانی آب های خاکستری است که امیدواریم با اطلاع رسانی مناسب و همکاری سایر دستگاه های حاکمیتی به خوبی اجرایی شود.
وی ادامه داد: از تمامی دستگاه هایی که در حوزه های هوشمند سازی، قانونمندی و مدرن سازی ساختمان ها به شهرداری مشهد کمک می کنند به ویژه سازمان نظام مهندسی ساختمان که در کوتاه کردن فرایندها و رضایت مردم تلاش می کند تشکر می کنم.
کلائی گفت: همچنین از همکاری ها و تلاش های شرکت آب و فاضلاب مشهد در تامین و توزیع مناسب منابع آبی مورد نیاز تشکر می کنم و امیدوارم با هماهنگی و اقدامات تکمیلی که از سوی مسکن و شهرسازی انجام خواهد شد اجرای این طرح پایدار شود.
مجید خبیری

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات