صدور پروانه دو مرحله ای در شهرک خاوران

صدور پروانه دو مرحله ای در شهرک خاوران

به گزارش شهریار، بهرام نسیانی اظهار داشت: برای اولین بار در کلانشهر تبریز و در راستای تسهیل در فرایند صدور پروانه ی ساختمانی و کاهش بروکراسی اداری، صدور پروانه ی ساختمانی در شهرک خاوران دو مرحله ای شد.

شهردار منطقه۹ خاطرنشان کرد: لایحه ی صدور پروانه ی ساختمانی به صورت دو مرحله ای، در راستای تسهیل فرایند صدور پروانه ی ساختمانی و کاهش بروکراسی اداری در جلسه ی علنی مورخ ۹۸/۰۵/۲۰ شورای اسلامی شهر تبریز تصویب شده است تا گامی مهم در تغییر فرایند سیستم صدور پروانه ی ساختمانی در کلانشهر تبریز برداشته شود.

به گفته شهردار منطقه۹، اولین مرحله در این فرایند، پروانه ی شهرسازی  است که درآن همه ی اطلاعات شامل ضوابط، نوع ملک وکاربری مورد نیاز ثبت شده و تا یک سال دارای اعتباراست و بعد از یک سال نیزعوارض پرداختی برای زیربناهای قید شده در پروانه ی شهرسازی مشمول افزایش نشده و به مدت یک سال دیگر تمدید می شود و این مرحله بعنوان مجوزی برای ساخت وساز نمی باشد.

نسیانی افزود: دومین مرحله در این فرآیند نیز پروانه ی ساخت‌ است که پس از تأیید نقشه‌های ساختمانی و اجرایی در سازمان نظام مهندسی و معرفی مهندسین ناظر و اخذ استعلامات قانونی صادر می شود و مجوز آغاز عملیات اجرایی و ساخت و ساز پس از اخذ پروانه ی ساخت می باشد.

وی خاطر نشان کرد: در مصوبه ی صدور پروانه ی ساختمانی دو مرحله ای قید شده است کلیه ی دستگاه ها مکلفند در پایان هر سال طرح ها و حرایم خود را بعد از تصویب در مراجع قانونی، از جمله کمیسیون ماده ۵ به شهرداری اعلام نمایند و صرفاً استعلام های قانونی مربوط به بیمه ی تأمین اجتماعی و  ثبت اسناد اخذ خواهد شد و سازمان نظام مهندسی ساختمان نیزمکلف است با کاهش بروکراسی از طریق ایجاد ابزارهای اداری و خدمات غیرحضوری، زمان رسیدگی و کنترل نقشه ها را به حداقل برساند.

شهردار منطقه۹ در پایان ابراز امیدواری کرد با صدور پروانه ی ساختمانی دومرحله ای و حذف استعلامات غیرضروری، شهروندان بتوانند از مزایای آن از جمله حذف مراجعه ‌های پی‌درپی به ادارات وسازمان‌های مختلف، فرصت کافی و بهتر نسبت به جذب سرمایه جهت احداث بنا، نزدیک شدن زمان ارائه ی خدمات مهندسی و دریافت حق الزحمه ی مهندسی، بهره مندی از مزایای تخفیف صدور پروانه، دور ماندن از افزایش عوارضات تورم تا مدت تعیین شده،صرفه جویی دروقت و هزینه و... بهره‌مند شوند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات