ارتقای فرهنگ میزبانی از زائر، باید جزو اولویت های معاونت گردشگری و ...
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، محمد محسن مصحفی در نشستی با کارکنان معاونت گردشگری و زیارت این سازمان، اظهار کرد: با توجه به پذیرایی از میلیونها زائر در طی سال، لازم است ارتقا فرهنگ میزبانی از زائران امام رضا(ع) همواره در اولویت برنامه های فرهنگی شهرداری قرار داشته باشد.
وی افزود: باید این اطمینان خاطر در زائران به وجود آید که در صورت مواجهه با افراد سودجو و بروز مشکل؛ نهادهایی در شهر حضور دارند که از آن ها حمایت خواهند کرد.
معاون شهردار و رییس سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد بیان کرد: همچنین روند توانمند سازی نیروی انسانی در این معاونت ادامه دارد و سبب تعامل بین قسمت های مختلف معاونت می شود.
مصحفی با اشاره به دستاوردهای آموزش شاهنامه فردوسی در مدارس مشهد، خاطرنشان کرد: این طرح که به همت معاونت گردشگری و زیارت در تعدادی از مدارس و مراکز پیش دبستانی به صورت آزمایشی اجرا شد، به تقویت عناصر فرهنگ ایرانی-اسلامی در نوجوانان کمک خواهد کرد، ضمن اینکه این برنامه به عنوان الگویی موفق، مورد توجه دیگر شهرهای کشور نیز قرار گرفته است.
وی درباره ظرفیت خانه های تاریخی در پروتکلهای گردشگری و زیارت مشهد، اضافه کرد: معاونت گردشگری و زیارت باید به تدوین برنامه هایی برای بهره برداری فرهنگی و رویدادی از خانه های تاریخی بپردازد تا این فضا ها به شکل موثر در خدمت هویت تاریخی و تقویت حس تعلق به شهر قرار گیرند و به بخشی از بسترهای فرهنگی شهر تبدیل شوند.
تولید محصول فرهنگی با قابلیت سرمایه گذاری
در ادامه این نشست، نرگس شالچیان، معاون گردشگری و زیارت سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد اظهار کرد: همواره به دنبال تولید محصولات فرهنگی جمعی هستیم که قابلیت سرمایهگذاری را داشته باشند؛ چرا که تولید محصول فرهنگی پراکنده نمی تواند به نیازهای جامع زائران و گردشگران پاسخ دهد.
وی با اشاره به آموزش زبان انگلیسی و زبان عربی به کارکنان این معاونت، اضافه کرد: آموزش زبان انگلیسی و عربی به کارکنان، یکی از مهمترین اهدافی است که زمان تحقق آن را پایان سال جاری در نظر گرفتهایم. هم اکنون این دوره های آموزشی به صورت مجازی و حضوری برگزار می شوند و معاونت گردشگری و زیارت این آمادگی را دارد که ظرفیت آموزشی خود را در اختیار دیگر بخشهای مدیریت شهری قرار دهد.
آموزش فرهنگ میزبانی و مهمان مدار به شهروندان
در ادامه نیز صدرا یوسفی، معاون فرهنگی و هنری سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد، تصریح کرد: فرهنگسراها می توانند آموزش فرهنگ میزبانی و مهمان مدار به شهروندان را بر عهده بگیرند و بخشی از آموزشهایشان را به این مقوله اختصاص دهند.
نظرات