با اعتبار اولیه 15میلیارد ریال ، اولین مسیر اختصاصی دوچرخه سواری و سلامت در زرند احداث می شود.

با اعتبار اولیه 15میلیارد ریال ، اولین مسیر اختصاصی دوچرخه سواری و سلامت در زرند احداث می شود.

مهندس محمد رضا مهدلو شهردار زرند از یکی از راههای گسترش و رشد دوچرخه سواری در بین شهروندان را ایجاد یک مسیر اختصاصی برای این ورزش عنوان کرد و گفت: برای افزایش تمایل شهروندان به دوچرخه سواری که وسیله نقلیه‌ای پاک محسوب می‌شود احداث مسیرهای ایمن برای تردد دوچرخه در سطح شهر در دستور کار شهرداری قرار دارد و با جدیت هرچه تمام این مهم را به انجام خواهد رساند .

مهندس مهدلو با اعلام اینکه شهروندان می‌توانند به‌صورت رفت و برگشت در این مسیر تردد کنند تصریح کرد: نخستین مسیر ویژه دوچرخه سواری به طول شش کیلومتر رفت و برگشت احداث خواهد شد .

وی با بیان اینکه ترویج این فرهنگ نقش مؤثری در کاهش آلودگی هوا دارد، گفت : کاهش بار ترافیکی، بهبود وضعیت هوا و افزایش ایمنی تردد عابرین پیاده از مهم ترین مزایای استفاده از دوچرخه درشهرها به شمار می‌رود .

منتخب شورای شهر زرند ازطراحی و ایجاد هفت ایستگاه در این مسیر گفت و افزود:ایستگاه تندرستی،ایستگاه تغذیه،ایستگاه دوچرخه،استراحتگاه،ایستگاه بازی و سرگرمی ، میز های بازی و محل استراحت از جمله مواردیست که در این محل اجرائی خواهد شد .

شهردار زرند از اتصال این جاده به بوستان بزرگ مسافر خبر داد و افزود:برای اجرای این طرح با مساحت 6هزار متر مربع بالغ بر 15میلیارد ریال هزینه در نظر گرفته شده است

مهدلو تصریح کرد: ساخت جاده سلامت و مسیر دوچرخه سواری از ابتدای پل روگذر شهید عظیمی آغاز و تا انتهای بلوار جانبازان ادامه خواهد داشت و امیدواریم با بهره برداری از آن شهروندان از فضای مناسب ورزش و سلامت در زرند برخوردار شوند .

شهردار زرند در پایان از پیاده سازی نقشه و تخلیه جداول این طرح خبر داد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری زرند

    منبع خبر

    شهرداری زرند

    شهرداری زرند یک شهرداری در شهر زرند می باشد

      نظرات