رشد 150 درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری منطقه یک در  ...

رشد 150 درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری منطقه یک در ...

رشد 150 درصدی اعتبارات عمرانی شهرداری منطقه یک در سال جاری

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهد، اعضای شورای اجتماعی محلات منطقه یک در این نشست به بیان نظرات، دیدگاه‌ها و مطالبات ساکنان این محدوده پرداختند.
جواد اصغری، شهردار منطقه یک مشهد نیز در این جلسه از افزایش قابل تامل بودجه عمرانی این منطقه خبر داد و گفت: اعتبارات عمرانی این منطقه در سال جاری به 50 میلیارد تومان رسیده که رشدی 150 درصدی را نشان می‌دهد.
در همین راستا نائب رئیس شورای اجتماعی محله فلسطین در بیان مشکلات و چالش‌های پیرامون این محله اظهارکرد: ضرورت دارد ارتباط نزدیکی بین مدیر منطقه و اعضای شورای اجتماعی ایجاد گردد تا ما بتوانیم به راحتی مشکلات را مطرح کرده و در راستای آن اقدامات لازم انجام دهیم.

براتی با تاکید بر لزوم برپایی جلسات منظم و مستمر برای رسیدن به اهدافی خوبی که برای محلات در نظر گرفته شده است، متذکرشد: همچنین باید چند بیلبورد در منطقه و محلات آن برای معرفی هرچه بهتر و بیشتر شوراهای اجتماعی محلات اختصاص پیدا کند چرا که خیلی از شهروندان هنوز از روند کاری این مجموعه اطلاع چندانی ندارند.
وی با اشاره به مشکل نبود جا برای برگزاری جلسات شوراهای اجتماعی محلات ادامه داد: خدماتی که در این زمینه وجود دارد مناسب نیست و باید برای برون‌رفت از این گونه مشکلات کارهای بیشتری صورت بپذیرد.
نایب رئیس شورای اجتماعی محله فلسطین با تاکید بر لزوم اختصاص سالن مجد به فعالیت‌های ورزشی بانوان منطقه تصریح کرد: ایجاد فرهنگسرا با توجه به وجود فقط یک فرهنگسرا در این منطقه یکی از ملزوماتی است که باید بیش از گذشته مورد توجه مسئولان و مدیران شهری قرار بگیرد.
وی احداث پارک کودک را از دیگر مطالبات اهالی این منطقه دانست و بیان کرد: همچنین یکی از مهم‌ترین مشکلات بر سر راه این منطقه کمبود سرویس بهداشتی در محیط های عمومی است که هیچ تناسبی با جمعیت تردد 93 هزار نفر در روز در این محدوده وجود ندارد.
زباله‌گردها، بلای جان محله سجاد
ذکاوتی، رئیس شورای اجتماعی محله سجاد نیز با قرائت متنی مفصل از ظرفیت‌های بالقوه این محله و موضوعاتی که در حوزه شهرسازی آن رعایت نشده است، گفت: تعدد کافی شاپ‌ها، رستوران‌ها، دفاتر معاملات املاک چهره این محله را دچار دگرگونی قرار داده و سجاد فعلی با سجاد سال های قبل بسیار فرق کرده است.
وی با بیان اینکه جنب و جوش دوران کودکی در این محله به کلی از بین رفته است، اضافه کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات موجود این محله، تعددزباله گردها و فعالیت آزادانه آن‌هاست که سبب بروز آسیب‌های اجتماعی زیادی در این منطقه شده است.
طرحی که کامل اجرا نشده است
معماری، نائب رئیس شورای اجتماعی محله صاحب الزمان(ع) نیز در این نشست با بیان این که گمان می کنم این محله به اشتباه در منطقه یک شهری واقع شده است، گفت: پیاده روهای این محله بسیار نامناسب است و در زمینه روشنایی شماری از کوچه ها و معابر همچون توحید 6 بسیار مشکل داریم.
وی با اشاره به پیگیری طرح محله ما برای بهسازی میدان صاحب الزمان(ع) با اعتباری بالغ بر 3 میلیارد ریال از سوی این شورای اجتماعی ادامه داد: با این حال فقط یکی از اضلاع این میدان بهسازی شده و اضلاع دیگر به امان خدا رها شده‌اند.
قابلیت سیمپ در ارشاد
یاسر سلطانی، رئیس شورای اجتماعی محله ارشاد نیز با اشاره به ظرفیت‌های ویژه این محله سرسبز اظهارکرد: طرح بازیافت هوشمند زباله از مبدا یا همان سیمپ، یکی از طرح‌هایی است که قابلیت زیادی برای اجرا در محله ارشاد دارد.
نجات‌زادگان، نماینده شورای اجتماعی محله احمدآباد نیز با گلایه از مشاهده موارد اخلاقی در برخی از اصناف این محله گفت: باید در این زمینه نظارت‌های بیشتری از سوی نهادهای مربوطه صورت گیرد. همچنین در زمینه امنیت نیز باید به این نقطعه توجه بیشتری شود.
وی با اشاره به وجود بیمارستان ها و مراکز درمانی زیادی در این محله افزود: این موضوع باعث ترافیک بسیار بالا و آزاردهنده ای شده که باید برای رفع آن چاره‌ای اندیشید. هرچند در حال حاضر شهرداری مشهد با ساخت پارکینگی با هنوان پرستار سعی در کاهش مشکلات ترافیکی در این محدوده دارد اما باید در این زمینه کارهای بیشتری صورت پذیرد.
فرهنگسرای حقوق شهروندی در گوهرشاد
طوسی، نماینده شورای اجتماعی محله گوهرشاد نیز خواستار راه اندازی فرهنگسرای حقوق شهروندی در این محله شد و گفت: اساسنامه شورای اجتماعی محلات نیز خیلی کلی تدوین شده که باید در این زمین به جزئیات هم توجه شود.
کوی دکترا و نبود جای پارک
میرزایی نماینده شورای اجتماعی محله کوی دکترا نیز نبود جای پارک مناسب، کمبود سرویس بهداشتی و معضلات اجتماعی و اخلاقی را در زمره مهم ترین مشکلاتی دانست که این محله با آن دست به گریبان است.
کمبود ایستگاه اتوبوس در کلاهدوز
ترک، نماینده شورای اجتماعی محله کلاهدوز نیز کمبود ایستگاه اتوبوس را مهم‌ترین مشکل این محله دانست و برای رفع آن از مسئولان امر استمداد کرد.
توسعه کانال‌های جمع‌آوری آب، روشنایی معبر و راه‌اندازی پاتوق محله نیز به ترتیب در زمره مطالبات حشمتی، نماینده شورای اجتماعی محلات سعدآباد، مزدگیر رئیس شورای اجتماعی محله راهنمایی و فتحی نماینده شورای اجتماعی محله آبکوه بود.


لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات