یک ماه مهلت به مالکین چاه های فاقد پروانه

درصورت عدم مراجعه مالکین چاه های فاقد پروانه قبل از قانون نسبت به جابه جایی تخصیص این گونه چاه ها به چاه جدید قبل از سال85 اقدام می شود. به گزارش روابط عمومی آب منطقه ای مازندران این تصمیم که در جلسه شورای حفاظت منابع آب استان اتخاذ شد ابتدا آقای دکتر یخکشی مدیرعامل آب منطقه ای مازندران با تشریح اقدامات انجام شده در زمینه تعیین تکلیف چاه های فاقد پروانه قبل از قانون(قبل از سال85) گفت: طی 4 سال گذشته از 57 هزار حلقه چاهی که در سامانه این شرکت به عنوان چاه های فاقد پروانه قبل از قانون وجود دارد، علیرغم اطلاع رسانی مکرر تاکنون فقط 23هزار نفر برای تشکیل پرونده مراجعه نمودند و مابقی هیچگونه مراجعه ای نداشت اند. لذا باتوجه به محدودیت های اجرای تعیین تکلیف اینگونه چاه ها به ناچار باید نسبت به تعیین تکلیف اینگونه چاه ها اقدام کنیم و این چاه ها را باید هرچه سریعتر تعیین تکلیف شوند .

ایشان افزود : عدم مراجعه مالکین اینگونه چاه ها به منزله عدم نیاز آنها به آب اختصاص شده و به تبعه آن عدم نیاز به سوخت و برقی کردن چاه و سایر خدمات بوده ضمن آنکه قانون به ما تکلیف نموده جهت جبران خسارت به آب زیرزمینی از بهره برداران غیر مجاز آب زیرزمینی متر مکعبی 1000 ریال جریمه اخذ و به خزانه واریز شود و مالک چاه در صورت بهره برداری این جریمه را پذیرفت است  .

در همین راستا شورای حفاظت منابع آب استان که به ریاست دکتر رازجویان معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران برگزار شد به شرکت آب منطقه ای مازندران تکلیف نمود طی حداکثر مدت یک ماه به کلیه مالکین این چاه ها به صورت کتبی اخطار تا نسبت به تعیین تکلیف چاه خویش اقدام نمایند. درصورت عدم مراجعه مالکین چاه ­های مذکور، شرکت آب منطقه ای مازندران نسبت به جابه جایی تخصیص آب اینگونه چاه ها به چاه های جدید قبل از سال 85 در همان منطقه که اسامی آنها در سامانه این شرکت قرار ندارد اقدام و بر اساس ضوابط و مقررات  قانونی نسبت به صدور مجوز اقدام نماید .

همچنین در این جلسه نماینده شرکت شهرک­های صنعتی استان مازندران گزارشی از وضعیت تامین آب شهرک ­های صنعتی ارائه داد و گفت: هم اکنون در استان 37 شهرک فعال و 3 شهرک در دست احداث در وسعت 3هزار هکتار وجود دارد که نیاز آبی این شهرک­ ها 1500 لیتر بر ثانیه است که عمده منابع آب مورد نیاز این شهرک ها از طریق  آب زیرزمینی تهیه می­شود که در این زمینه نیز مقرر شد به لحاظ صیانت بهتر از منابع آب زیرزمینی کلیه چاه­ های فعال این بخش که تا کنون مجهز به کنتور هوشمند نشده اند  بهره برداران تا پایان سال نسبت به نصب کنتور هوشمند اقدام نمایند.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای مازندران

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای مازندران

    شركت آب منطقه‌ای مازندران یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات