اجرای پروژه‌های برق‌رسانی با سرمایه‌گذاری بیش از 750 میلیارد ریال در استان فارس

اجرای پروژه‌های برق‌رسانی با سرمایه‌گذاری بیش از 750 میلیارد ریال در استان فارس

به‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "احمدرضا خسروی"، ادامه داد: در راستای تقویت ولتاژ مشترکان 447 دستگاه پست هوایی با هزینه 26 میلیارد تومان احداث شد، علاوه بر اینکه در جهت افزایش پایداری شبکه 93 کیلومتر شبکه فشار متوسط با سرمایه‌گذاری 14 میلیارد تومان احداث شده و با افزایش قدرت 582 دستگاه پست و صرف هزینه 35 میلیارد تومان ظرفیت‌سازی مشترکان صورت گرفته است.
وی با بیان اینکه تأمین برق مطمئن و پایدار برای رفاه حال و آسودگی خاطر مشترکان به ویژه در فصل گرما از اولویت‌ها و دغدغه‌های صنعت برق استان محسوب می‌شود، اظهار داشت: هر ساله با افزایش مصرف برق و گرمای هوا، برخی نقاط در این استان با افت ولتاژ مواجه می‌شوند که در جهت رفع این مشکل و تداوم خدمت رسانی مطلوب، تلاش‌ها و فعالیت‌های مجدانه‌ای از سوی پرسنل صنعت برق استان به صورت مستمر و شبانه روزی در حال انجام است.
خسروی با بیان اینکه در راستای افزایش پایداری شبکه در سال 98 در شهرستان لار 370 اصله پایه غیراستاندارد و فرسوده به ارزش 700 میلیون تومان تعویض شد، از نصب هشت دستگاه پست هوایی جهت تقویت ولتاژ مشترکان در این شهرستان با صرف هزینه‌ای به ارزش 900 میلیون تومان خبر داد و افزود: در سال گذشته در جهت رفع افت ولتاژ این شهرستان یک دستگاه اتوترانس 250 آمپر و دو دستگاه اتوبوستر 250 آمپر در شهرستان لار نواحی جویم و عماد شهر با اعتباری بالغ بر 160 میلیون تومان تعمیر شدند.
وی خاطرنشان کرد: به منظور کاهش مدت زمان رفع خاموشی شبکه نیز یک دستگاه عیب یاب شبکه هوایی (HVDC) با ظرفیت 400 وات در سال 98 و همچنین یک دستگاه عیب یاب با ظرفیت 400 وات در سال جاری به مبلغ 75 میلیون تومان تعمیر و خریداری شده است.
این مقام مسئول اظهار داشت: در جهت ظرفیت سازی مشترکان در این شهرستان نیز 21.8 کیلومتر شبکه فشار ضعیف و 25 دستگاه ترانسفورماتور با ظرفیت 4495 کیلوولت آمپر در سال گذشته نصب شده است.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان فارس با بیان اینکه اجرا و بهره برداری از این طرح‌ها، رفاه و آسایش بیشتر شهروندان این شهرستان را در پی داشته است، ابراز امیدواری کرد در سال پیش‌رو نیز با افتتاح طرح‌ها و پروژه‌های جدید، رضایت مردم بیش از پیش حاصل شود.
خسروی، در پایان تصریح کرد: در جهت تامین برق پایدار و مطمئن، بیش از هر زمان دیگر به مدیریت مصرف برق نیازمندیم و از تمامی مشترکان در بخش‌های مختلف خانگی، تجاری، صنعتی، اداری و ... تقاضا می‌شود با رعایت الگوی مصرف برق، به‌ویژه در ساعت‌های اوج بار(13 تا 17)، صنعت برق استان را در ارائه هر چه مناسب‌تر خدمات و تامین برق پایدار یاری کنند.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

    منبع خبر

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

    وزارت نیرو

      نظرات