تشکیل جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی کشور

تشکیل جلسه ستاد استانی بازآفرینی شهری پایدار با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیر عامل شرکت بازآفرینی کشور


به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن , جلسه ستاد بازآفرینی شهری استان با حضور دکتر سرسمت استاندار قم, دکتر عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران , دکتر بهشتی معاون عمرانی استاندار , مهندس صبوری مدیرکل راه و شهرسازی استان , مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی از مدیران استان در سالن جلسات کرامت استانداری قم برگزارشد.
در ابتدا استاندار قم با اشاره به اهمیت توسعه بافت شهری و اصلاح بافت فرسوده در قم، اظهار کرد:  بهره گیری از اعتبارات ملی و پشتیبان گیری اراضی ملی الحاقی به بافت شهری لازمه اجرای پروژه های اولویت دار قم در زمینه بازآفرینی شهری است.
سپس آقای دکتر عبوری معاون وزیر راه و شهرسازی قم و مدیر عامل شرکت بازآفرینی کشور با اشاره به تفاهم نامه سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور و همکاری شهردارها و شوراها با ستاد بازآفرینی گفت:  پیش از این سازندگان بنای مسکونی در بافت فرسوده شامل ۵۰ درصد تخفیف در هزینه پروانه ساخت بودند که با این تفاهم نامه از بخشودگی صد در صدی بهره مند می‌شوند.
وی همچنین از بخشودگی ۵۰ درصدی هزینه معماری و نظام مهندسی در قالب تفاهم نامه سازمان نظام مهندسی و معاونت عمرانی وزارت کشور خبرداد.
در ادامه مهندس بلدی مدیرکل بنیاد مسکن استان با اشاره به اقدامات صورت گرفته بنیاد در سال گذشته جهت شناسایی واحدهای فرسوده مسکونی دربافت که عمدتاً با قدمت بیش از هفتاد سال و در معابر بسیارکم عرض و بعضاً یک متری واقع شده گفت: با عنایت به تفاهم نامه تنظیم شده با وزارت راه و شهرسازی بنیاد مسکن آمادگی دارد جهت آوار برداری خانه های فرسوده اقدام کند.
ایشان به ضرورت همکاری سازمان نظام مهندسی و شهرداری در تخفیف خدمات مهندسی و بخشودگی عوارض اشاره نمود.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات