پوشش 140 عملیات اطفای آتش سوزی، حادثه و خدمات ایمنی در هفته ای که گذشت/ آتش نشانی رشت

پوشش 140 عملیات اطفای آتش سوزی، حادثه و خدمات ایمنی در هفته ای که گذشت/ آتش نشانی رشت

125 رشت- به گزارش خبرنگار تحریریه خبر روابط عمومی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی رشت، آتش نشانان و تیم های امداد و نجات سازمان آتش نشانی در هفت روز گذشته نسبت به پوشش 140 عملیات امداد و نجات و اطفای آتش سوزی شرکت داشتند.

شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش نشانی رشت با اشاره به 97 مورد عملیات اطفای آتش سوزی، ادامه داد: 18 مورد مهار آتش سوزی منزل مسکونی و 49 مورد آتش سوزی علفزارها و ضایعات از  مهم ترین و بیشترین تعداد عملیات های اطفای آتش سوزی ها را به خود اختصاص داد.

وی با اشاره به نجات 4 شهروند گرفتار در میان آتش و دود توسط تیم های نجات آتش نشانان، افزود: خوشبختانه در این آتش سوزی که سه شنبه 20 خرداد 99 و بعلت اتصال در سیستم سیم کشی برق از ناحیه یخچال بوده تمامی اهالی ساختمان به سلامت به مکان امن انتقال یافتند.

سرپرست سازمان آتش نشانی رشت، ضمن اشاره به 17 مورد رخداد حادثه و پوشش 26 مورد خدمات ایمنی، افزود: تنها پوشش آتش سوزی ها در حیطه کارآتش نشانان نبوده و عملیات هایی همچون رها سازی شهروندان گیر افتاده در آسانسور، رها سازی حلقه های انگشتری دردسر ساز، محبوس شدن افراد در اماکن مسکونی و تجاری، رها سازی محبوس شدگان تصادفات جاده ای، نجات حیوانات گیر افتاده و ... نیز می باشد که در این عملیات ها صید مار افعی از میان مصالح ساختمانی واقع در باقرآباد رشت یکی از موارد آن بوده که خوشبختانه بدون هیچ گونه آسیبی توسط آتش نشانان صید و به عوامل محیط زیست تحویل داده شد.

وی در پایان به آتش سوزی های گسترده در علفزار ها و جنگل لاکان اشاره داشت و گفت: این روزها با گرم تر شدن هوا، کاهش رطوبت زمین در کنار بی احتیاطی در به آتش زدن علفزارها و جنگل روزهای کاری بسیار سختی برای آتش نشانان رقم میخورد.

همین گزارش حاکی است: شهرام مومنی سرپرست سازمان آتش نشانی رشت ضمن هشدار اینگونه آتش سوزی ها به شهروندان توصیه کرد تا با توجه به گرم تر شدن هوا از آتش زدن علفزار ها و ضایعات بخصوص جنب منازل مسکونی و جنگل ها خودداری کرده و به شدت از پرتاب ته سیگار روشن، بطری های پلاستیکی و شیشه ای که یکی از عوامل موثر در آتش سوزی جنگل هاست به شدت خودداری کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری رشت

    منبع خبر

    شهرداری رشت

    شهرداری رشت یک شهرداری در شهر رشت می باشد

      نظرات