تصویب افزایش نرخ کرایه های تاکسی و اتوبوس های درون شهری ساری

تصویب افزایش نرخ کرایه های تاکسی و اتوبوس های درون شهری ساری

به گزارش روابط عمومی شورای اسلامی شهر ساری، در این جلسه که از ساعت 16 روز شنبه 24 خردادماه 1399 با حضور اکثریت اعضاء، شهردار، معاونان شهرداری و اصحاب رسانه برگزار گردید، بررسی نامه ها و مصوبات کمیسیون های شورا در دستور کار قرار گرفت که موافقت با افزایش نرخ کرایه های تاکسی و اتوبوس های درون شهری ساری از جمله مصوبات مهم آن بود.

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری در مورد آسفالت معابر شهر خصوصاً در مناطق الحاقی جدی تر عمل کند

علیجان شمشیربند رئیس شورای اسلامی شهر ساری در نطق پیش از دستور خود در این جلسه گفت: در فاصله جلسه قبلی تا این جلسه مناسبت های مهمی را پشت سر گذاشتیم که ذکر آنها حائز اهمیت است. چهارده خرداد سالروز ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای مد ظله العالی به رهبری بود. ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام بزرگوار برای رهبر معظم و معزز انقلاب آرزوی سلامتی و طول عمر با عزت داریم تا در سایه رهبری داهیانه ایشان ، نظام و کشور اسلامی ما از گزند تهدیدهای بیگانگان مصون بماند و به حرکتش بسوی تعالی ادامه دهد.

وی ۱۵ خرداد سالروز قیام خونین سال ۴۲ را نقطه عطفی در تاریخ مبارزات ضد استبدادی مردم ایران دانست و با گرامیداشت یاد شهدای گرانقدر این قیام اظهار داشت: شانزدهم خرداد روز محیط زیست بود. حفظ و بهبود محیط زیست شهری از حقوق مسلم شهروندان می باشد که نهاد مدیریت شهری هم در ارتباط با آن وظیفه مند هست و انتظار داریم سازمانهای ذیربط در شهرداری با تلاش و برنامه ریزی به اقدامات مفید و سازنده خود در این زمینه تداوم بخشند.

شمشیربند با اشاره به رسوایی اخیر شیطان بزرگ گفت: حاکمان مستبد و شیطان صفت آمریکا با وقاحت دیگر دولت ها را متهم به نقض حقوق بشر می کنند درحالیکه خود با تحرکات نژادپرستانه، حقوق شهروندان سیاهپوست را نادیده می گیرند چنانکه قتل ناجوانمردانه یک شهروند آمریکایی توسط پلیس این کشور در روزهای اخیر خشم مردم آمریکا و بسیاری از ملت های جهان را برانگیخت و رسوایی بزرگی برای سردمداران بی خرد ایالات متحده ببار آمد.

وی با بیان اینکه تلاش مضاعف شهرداری برای انجام پروژه های عمرانی مورد تأکید اعضای شورای شهر می باشد، افزود: شهرداری در مورد آسفالت معابر شهر خصوصاً در مناطق الحاقی جدی تر عمل کند.

رئیس شورای اسلامی شهر ساری اذعان داشت: شهرداری کارخانه سنگ شکن در منطقه چهاردانگه در اختیار دارد که در گذشته فغالیت خوبی داشت اما مدت هاست تعطیل شده است. اگر بحث مواد اولیه مطرح است که منطقه چهاردانگه ظرفیت بالایی دارد و اتفاقاً کارخانجات شخصی مشغول بکار هستند لذا باید این کارخانه مجدداً راه اندازی شود.

وی با اشاره به وجود تعداد زیادی پروژه های قدیمی نظیر بازگشایی های معابر که وضعیت تملک اراضی در آنها در سالهای متمادی بلاتکلیف مانده است، گفت: در برخی از این پروژه ها که بعضاً عمرشان به 50 ، 60 سال می رسد خرید و فروش املاک مقدور نیست، شهرداری هم هیچ پروانه ای برای ساخت و ساز صادر نمی کند لذا اگر واقعاً این طرح ها قابلیت اجرایی دارند باید اجرا شوند اما اگر تا سالهای بسیار زیادی قابل اجرا نیستند باید فکری به حال آنها کرد تا اهالی آن مناطق از بلاتکلیفی خارج شوند.

اسفندیار عشوری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری:
طرح سوالات صرفاً برای کاهش فساد اداری و مالی در شهرداری است

اسفندیار عشوری رئیس کمیسیون مشارکت و سرمایه گذاری شورای اسلامی شهر ساری گفت: قرار بود در جلسه امروز (شنبه) آقای شهردار به سوالات پاسخ دهند و با اینکه چند روزی از موعد قانونی ارسال پاسخ ها گذشته باید شاهد پاسخگویی ایشان در جلسه باشیم.

وی با بیان اینکه شهردار در پاسخ به سوالات اخیرش نامه ای به شورا ارسال نموده اما از جواب های وی قانع نشده ام، گفت: با توجه به این موضوع شهردار باید در جلسه رسمی شورا پاسخ های مبسوطی ارائه نماید.

عشوری در ادامه به طرح مجدد سوالات خود (علت عدم دسترسی اداره حراست به اسناد مالی، ابهام در واگذاری اجرای المان شهری از سوی شرکت آریا نیک فردوس، علت انجام تهاترها در شهرداری، توافق مسأله دار با یک فرد) از شهرداری پرداخت و خواستار ارائه پاسخ از سوی شهردار شد.

وی با تأکید بر اینکه طرح سوالات صرفاً برای کاهش فساد اداری و مالی در شهرداری است ابراز امیدواری کرد این نهاد بتواند با به حداقل رساندن ضعف ها و کاستی ها خدمات درخور شأن شهروندان مرکز استان را ارائه نماید.

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری:
تهاتر فرآیندی قانونی است که انجام آن در شهرداری باید با رعایت ضوابط صورت گیرد

علی اکبر زلیکانی نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری پیرامون برخی موارد ابهامی مطروحه در جلسه در خصوص تصمیمات کمیته درآمدی و تملکات شهرداری گفت: بنده نماینده شورای شهر در کمیته درآمدی شهرداری هستم و تنها یک رأی دارم و این حق را ندارم که نظرم را به کمیته تحمیل کنم.

وی افزود: به صراحت اعلام می کنم تا الان و تا زمانی که بنده حضور دارم حتی ذره ای از ضریب حداقل در کمیته درآمدی پایین تر نیامده ایم که متأسفانه این اتفاق البته در سالهای اخیر رخ می داد.

زلیکانی با تأکید بر اینکه تمامی مصوبات کمیته درآمدی باید به تصویب شورای شهر برسد، اذعان داشت: همه اعضای شورای شهر باید بصورت شفاف در جریان پرونده ها باشند و حتی در صورتجلسات هم درج می گردد که مصوبات کمیته بدون تصویب شورای شهر قابلیت اجرا ندارد.

وی با بیان اینکه در حوزه تملکات هم به مانند کمیته درآمدی عمل می شود، گفت: لیستی از کارشناسان رسمی صلاحیت دار دادگستری تهیه گردیده و همه آنها بصورت نوبتی در این حوزه بکارگیری می شوند.

نائب رئیس شورای اسلامی شهر ساری با تأکید بر اینکه تهاتر فرآیندی قانونی در شهرداری است که صورت می گیرد، گفت: در مواقعی که یک پیمانکار از شهرداری طلبکار است و از طرفی شهرداری نیز بدلیل ساخت و سازهای آن پیمانکار از وی طلبکار است، تهاتر در چارچوب قانون و با رعایت ضوابط مالی صورت می پذیرد.

وی افزود: بنده اما با تهاترهایی که نفر سوم در آن نقش دارد، مخالف هستم چرا که بسیاری از تخلفات در حوزه تهاتر در طی سنوات گذشته به خاطر وجود نفر سوم صورت گرفت.

زلیکانی در خصوص نشست اخیر شورای شهر ساری با فعالان استارت آپ نیز گفت: نخبگان قابلی در شهرمان هستند که می توانند با استفاده از نرم افزارهایی که خودشان می نویسند و اپلیکیشن هایی که تولید می کنند، وضعیت شهرداری را ساماندهی نمایند.

وی تصریح کرد: ورود جدی سازمان فاوا در استفاده از ظرفیت نخبگان استارت آپی ضرورت دارد که بنده برای چندمین بار بر این موضوع تأکید می کنم.

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری باید با استفاده از ظرفیت استارت آپ ها به سمت درآمدهای نوین حرکت کند

قاسم قاسمی عضو شورای اسلامی شهر ساری در این جلسه با بیان اینکه ریاست شورا در تاریخ 6 خرداد 99 سوالات بنده را به صورت مکتوب به شهرداری  ارسال نموده گفت: برابر قانون شهرداری باید ظرف مدت 10 روز یعنی حداکثر تا 16 خردادماه پاسخ آنها را به شورا ارسال می کرد اما با وجود اینکه در جلسه شورا تأکید کرده بودم در موعد قانونی پاسخ ها ارائه شود این اتفاق صورت نگرفت.

وی افزود: سوال اولم این بود که معیارهای منطقی وضعیت راننده های استیجاری در شهرداری چیست؟ بر چه مبنایی برخی رانندگان  استیجاری تبدیل وضعیت شده اند اما عده ای هنوز بلاتکلیف هستند؟

قاسمی با بیان اینکه ارسال صورت وضعیت پرداختی شهرداری به پیمانکاران رفت و روب سوال دومش از شهرداری بوده گفت: مقرر شده بود صورت وضعیت پرداختی سه ماه از سال 97 و سه ماه هم از سال 98 را بصورت تصادفی، پرداختی سنوات، پایه سنوات، حق لباس، حق اولاد و... را هم ارسال کنند، که این مورد هم انجام نشد.

وی با اشاره به اینکه مبلغ عیدی کارگران شهرداری منطقه 3 در انتهای سال 98 با شهرداری های مناطق یک و دو متفاوت بود، اذعان داشت: در این مورد هم قرار بود مابه التفاوت عیدی ها به حساب همکاران شهرداری واریز شود که گویا در این زمینه هم اتفاقی نیفتاده است.

قاسمی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری اولین هم اندیشی مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ساری با نخبگان و بنیانگذاران استارت آپ در ساری اشاره و تصریح کرد:  همه اعضای شورا واقف هستند که بر اساس درآمدهای پایدار و بودجه سال 1399 باید بالاجبار به سمت درآمدهای نوین شهری حرکت کنیم که از جمله آنها استارت آپ ها هستند.

وی افزود: استفاده از اپلیکیشن های تخصصی در حوزه مدیریت شهری یکی از راههای مهم برای رسیدن به منابع درآمدی پایدار محسوب می شود و علاوه بر آن، این حرکت می تواند به کاهش فساد اداری و افزایش بهره وری فعالیت های مدیریت شهری همچون مدیریت پسماند، حمل و نقل و ترافیک، یکپارچه سازی سیستم های شهرسازی و مالی، خرید اینترنتی میوه با مدیریت سازمان ساماندهی مشاغل شهری و فرآورده های کشاورزی و... کمک کند و مقرر شد این مجموعه فعالیت ها در قالب یک پروپوزال تا پایان آذرماه سال جاری به شورای اسلامی شهر ساری ارائه شود تا ردیفی از بودجه درآمدی شهرداری در سال 1400 را با بررسی دقیق کمیسیون بودجه شورا به خود اختصاص دهد.

کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری:
شهرداری وضعیت مساعدت ها از محل ماده 17 را مشخص کند

کوروش یوسفی ساداتی رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و حقوقی شورای اسلامی شهر ساری گفت: بیشتر از سه ماه قبل در مکاتبه ای از شهردار خواسته بودیم وضعیت مساعدت ها از محل ماده 17 را مشخص نماید اما همچنان این موضوع بلاتکلیف مانده است.

وی افزود: برابر ابلاغیه وزارت کشور، نیم تا 2 درصد هزینه جاری شهرداری ها به ماده 17 اختصاص دارد که مقرر شده بود 10 درصد این بودجه سهم شهردار و 90 درصد باقیمانده به صورت مساوی به اعضای شورای اسلامی شهر برای مساعدت به اشخاص حقیقی که مستمند و نیازمند هستند، اختصاص پیدا کند.

یوسفی با بیان اینکه یک ماه پیش در خصوص نهضت آسفالت از شهردار سوال کردم، گفت: دو هفته پیش هم سوالی در مورد چگونگی برنامه های شهرداری برای گردشگرپذیرتر شدن ساری در فصل تابستان مطرح کردم که در هردوی این موارد پاسخی دریافت نکردم.

وی با یادآوری بلاتکلیفی رانندگان استیجاری شاغل در شهرداری ساری گفت: در خصوص وضعیت این رانندگان هم پرسیده بودم که چرا راننده ای با 7 ، 8 سال سابقه از کار بیکار می شود و با این وجود نیروهای جدید وارد می شوند که در این مورد هم پاسخی دریافت نکردم.

عباس رجبی شهردار ساری:
سوالات اعضای شورا به شناسایی ضعف های شهرداری کمک می کند

عباس رجبی شهردار ساری در این جلسه با ابراز تشکر از اعضای شورای اسلامی شهر ساری بابت دغدغه هایشان برای عمران و آبادانی شهر گفت: تمامی سوالاتی که اعضای محترم مطرح می کنند به شناسایی ضعف های مجموعه شهرداری کمک می کند که این موضوع همواره با استقبال ما مواجه شده است.

وی در پاسخ به سوال یکی از اعضاء در خصوص دلیل عدم دسترسی اداره حراست شهرداری به اسناد مالی گفت: سه روز قبل از طرح این سوال، موضوع حل شده بود که البته بدلیل اینکه اسناد در اختیار افراد دیگری قرار گرفته بود، حراست به اسناد مالی برای مدت کوتاهی دسترسی نداشت.

رجبی در ادامه با تأکید بر اینکه بدون هماهنگی با اعضای محترم شورای شهر کاری انجام نمی دهد به سوالات برخی از اعضا در خصوص موارد مختلف پاسخ داد.

گفتنی است، در جریان هفتاد و دومین جلسه شورای اسلامی شهر ساری، پیشنهاد شهرداری مبنی بر افزایش کرایه های تاکسی ها و اتوبوس های درون شهری مطرح و با اکثریت آراء به تصویب رسید.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر ساری

    منبع خبر

    شورای شهر ساری

    شورای شهر ساری یک شورای شهر در شهر ساری می باشد

      نظرات