دومین جلسه کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال 13...

دومین جلسه کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان در سال 13...

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی، روزبه دادجو درخصوص مهمترین نتایج این جلسه عنوان داشت: در کنار پرونده های احداث بنا در خارج از محدوده شهرها، یکی از مصوبات این جلسه درخصوص گردش کار پرونده های کارگروه زیربنایی و توسعه روستایی، عشایری، شهری و آمایش سرزمین و محیط زیست استان بود.

وی افزود: بر این اساس مقرر شد مطابق تبصره 1 بند ب ماده 31 قانون احکام دائمی برنامه های توسعه کشور و به منظور حمایت از کارآفرینان و تولیدکنندگان بخش کشاورزی و دامپروری، بررسی و تصویب طرح های احداث گلخانه،‌ دامداری، مرغداری، پرورش ماهی و سایر تولیدات کشاورزی و کارگاههای صنایع تکمیلی و غذایی که در راستای بهینه‌سازی تولیدات بخش کشاورزی فعالیت می کنند، با توجه به حدنصاب مساحت، ظرفیت و موقعیت، از فرایند گردش کار کارگروه خارج شده و به مدیران دستگاه های اجرایی ذیربط تفویض گردد.

دادجو اظهار داشت: انتظار می رود در صورت طرح و تصویب این مورد در شورای برنامه ریزی و توسعه استان، کمک شایانی به متقاضیان ایجاد بنگاه های خرد و زودبازده کشاورزی و دامپروری به لحاظ وقت و هزینه پیگیری های اداری صورت گیرد.

وی بیان کرد: از دیگر مصوبات این جلسه، تصویب کلیات طرح ارسالی اداره کل حفاظت محیط زیست با عنوان کلاس های آموزشی محیط بان بود.

معاون شهرسازی و معماری راه و شهرسازی در پایان تصریح کرد: کلیات این طرح که در راستای اجرای بند 9 تفاهم نامه فیمابین استانداری و سازمان حفاظت محیط زیست در سال 98 توسط اداره کل حفاظت محیط زیست به دبیرخانه کارگروه ارائه شده، با توجه به جامعه هدف مخاطبین حفظ محیط زیست و پایداری محیط، مورد موافقت قرار گرفت و مقرر گردید پس از برگزاری هر دوره در بازه زمانی 6 ماهه، میزان اثربخشی بر جامعه مخاطب، پایش و در صورت حصول نتیجه مطلوب، گام های بعدی اجرایی گردد.

منبع:

اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازی خراسان شمالی

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى

    اداره کل راه و شهرسازی استان خراسان شمالى یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات