اخذ پیوست محیط زیست برای طرح های توسعه استان الزامی است

اخذ پیوست محیط زیست برای طرح های توسعه استان الزامی است

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان ایلام،  سارا فلاحی روز شنبه در دیدار با کارکنان اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام بمناسبت هفته محیط زیست با تاکید بر اصل ۵۰قانون اساسی در باره حفاظت از محیط زیبست اظهار کرد: حفاظت از محیط زیست یک وظیفه همگانی است و همه باید برای حفظ آن تلاش کنیم.

وی افزود: تمامی دستگاهها در حفظ محیط زیست نقش دارند ونقش دستگاههای مسول، حائز اهمیت تر است.

فلاحی ادامه داد: باید در چارچوب قانون و با در نظر گرفتن توسعه پایدار برای جلوگیری از تخریب محیط زیست و گسترش فرهنگ زیست محیطی اقدام کرد.

وی گفت: وجود گونه های جانوری بسیار زیبا و کم یاب در مناطق حفاظت شده استان ایلام و جنگل های زیبای بلوط که نماد صبر و استقامت مردم ایلام هستند جلوه های زیبا و دیدنی بوجود آورده اند که ضمن لزوم حفاظت از منطقه می تواند بهترین جاذبه های گردشگری و توریستی را داشته باشد.

نماینده ایلام در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت نقش موثر مردم در حفظ محیط زیست گفت: یکی از مهمترین سرمایه ی یک سرزمین، سرمایه اجتماعی است، ودر دنیا ثابت شده سرمایه ای که می تواند مشکلات مربوط به محیط زیست را حل کند سرمایه اجتماعی است،که از میان جامعه بر خواسته اند، و سازمان های مردم نهاد تولید کنندگان این سرمایه اجتماعی هستند و ما باید برای تقویت آنها گام موثر برداریم.

وی تصریح کرد: من نگران آسمان، آب و خاک استانم هستم و تمام تلاشم را برای آبی نگهداشتن آسمانم وپاک نگهداشتن خاک و آب استانم خواهم کرد.

فلاحی تاکید کرد: طرح های اقتصادی و توسعه استان باید دارای پیوست زیست محیطی باشند.

در این دیدار مدیر کل حفاظت محیط زیست ایلام نیز ضمن تشکر از دیدگاه محیط زیستی خانم فلاحی، خواستار حمایت وی و دیگر نمایندگان مردم در برنامه ریزی های توسعه پایدار با استفاده از معیار های زیست محیطی و رفع مشکلات منطقه شد.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات