ورزش، تغذیه و خواب مناسب از پوکی استخوان جلوگیری می کند

ورزش، تغذیه و خواب مناسب از پوکی استخوان جلوگیری می کند

مهدی خوبی در گفت‌وگو با برنامه رادیویی #صبح_سیلک با اشاره به ضرورت انجام ورزش های با تحرک بالا مثل طناب زنی، دویدن، ژیمناستیک، بسکتبال و... توسط کودکان و نوجوانان، تبیین کرد: این نوع ورزش ها با ترشح هورمون هایی در رشد استخوان ها و قد کوکان تاثیر زیادی دارد.

وی یادآورشد: در گذشته انجام ورزش هایی مثل طناب زنی، لی لی و... باعث ترشح هورمون تستسترون و رشد استخوان‌ها و قد کودک و نوجوان می‌شد، از این رو انجام این گونه ورزش های پرتحرک باعث افزایش ترشح این هورمون و افزایش رشد قد آنان می شود. ▫️خوبی افزود: 60 درصد از قد انسان تحت تاثیر وراثت و 40 درصد از آن تحت تاثیر عوامل محیطی مثل ورزش و تغذیه مناسب قرار دارد.

وی ادامه داد: در کنار انجام ورزش های پرتحرک، برای افزایش طول استخوان های کودکان و نوجوانان به مواد معدنی غنی مثل انواع مختلف لبینات و حتی میوه و سبزیجات نیاز است. ▫️این عضو هیئت علمی دانشگاه با توصیه به والدین برای توجه بیشتر به تغذیه فرزندان با مواد معدنی مثل سیب زمینی گفت: خوردن صبحانه به صورت ناقص یا ناسالم، نیاز سلول های بدن به مواد معدنی کافی را تامین نمی کند و رشد قد کودکان و نوجوانان را کاهش می دهد.

به گفته خوبی، انجام کارهای فیزیکی و مهارتی متناسب با قوای بدنی کودکان آسیب زا نیست و یادگیری و خلاقیت آنان را بالا می برد.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری کاشان

    منبع خبر

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان

    شهرداری کاشان یک شهرداری در شهر کاشان می باشد

      نظرات