گسترش طرح زوج و فرد تا خیابان هفده شهریور/ آموزش فرهنگ ترافیکی و آینده نگری اولویت سازمان ترافیک است

گسترش طرح زوج و فرد تا خیابان هفده شهریور/ آموزش فرهنگ ترافیکی و آینده نگری اولویت سازمان ترافیک است

به گزارش شهریار، اصغر آدی‌بیگ صبح امروز در حاشیه جلسه یکصد و هشتاد و پنجمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اعلام مطلب فوق افزود: ساعت زوج و فرد ما طوری است که مردم به کار خود می رسند ولی با افزایش فضا، شاهد کاهش خودرو در هسته مرکزی شهر شده و اصناف و شهروندان و مهمانانی که برای بازدید تبریز می آیند ، راحتی و ایمنی شهر را حس کنند.

او آینده نگری را سرلوحه فعالیت سازمان ترافیک معرفی کرده و خاطرنشان کرد: آینده‌نگری و نگاه به آینده ترافیکی شهر اولویت ما در سازمان بوده به طوری که از همین الان آزاد راه تبریز-سهند را که در حال تکمیل است بررسی کرده و مشکلاتی که با بهره‌برداری از این آزادراه در حوزه ترافیک با آن مواجه می‌شویم، رفع می‌نمائیم .

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، آموزش فرهنگ ترافیکی در مدارس و برخی مراکز را دیگر اولویت سازمان دانسته و افزود: در بحث آموزش فرهنگ ترافیکی و آموزش نونهالان، در مدارس و گروه‌های هدف در آموزشگاه‌های رانندگی و دیگر مراکز قدم بر می‌داریم و هدف دوم ما بحث هوشمندسازی شهر است؛ و همانگونه که در خبرها نیز مشاهده می‌کنید ۴۰ دوربین پلاک‌خوان در سطح شهر نصب کردیم، که با راه اندازی این دوربینها جهش ۸۰ درصدی در سیستم نظارتی در تبریز اتفاق می‌افتد.

او تأکید کرد: آموزش فرهنگ ترافیکی برای ما مهم بوده و تا زمانی که فرهنگ ترافیک شهری نهادینه نشده است، هر چقدر تجهیزات ترافیکی در شهر ارائه دهیم، نتیجه‌ای نخواهیم گرفت، مگر اینکه مردم به عنوان ترافیک‌یار همراه ما باشند.

او ادامه داد: در بحث اپلیکیشن، هدف ما هدایت مراجعه‌کنندگان به سیستم از طریق اپلیکیشن است که ارتباط پولی بین مردم و پارکبان حذف شده است و حتی بدون حضور پارکبان، شهروندان می‌تواند با استفاده از اپلیکیشن کار خود را انجام دهد.

آدی‌بیگ سازمان حمل و نقل و ترافیک را یک نهاد خدمتی عنوان کرده و یادآور شد: سازمان ترافیک یک نهاد خدماتی است و منبع درآمدی نیست و همانند درختی است که آبیاری می‌کنیم تا به ثمر بنشیند؛ ما در سازمان ترافیک دو شیفت کاری داریم که به صورت شبانه‌روزی مشغول ارائه خدمت و رصد شهر هستند که اگر اتفاقی مثل ترافیک و تصادف اتفاق بیافتد، این همکاران رسیدگی می‌کنند.

او با اشاره به فعالیت کارگاه ۱۳۷ سازمان ترافیک شهرداری تبریز اظهار داشت: در بحث کارگاه ۱۳۷ هر مشکلی به این کارگاه برود، اعم از قطعی برق، قطعی چراغ قرمز، تابلوهای خراب یا خط کشی‌های از بین رفته، کارگاه‌های ما آنها را برطرف می‌کنند. بقیه همکاران ما نیز بر اساس مطالعات صورت گرفته در سطح شهر، مثل مطالعات زوج و فرد، آرام سازی و ایمن سازی معابر که وظیفه داریم ترافیک شهری را برای شهروندان روان و ایمن کنیم.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تبریز، در خصوص پارک‌های حاشیه‌ای نیز گفت: در خصوص پارک حاشیه‌ای به عنوان مجری این قرارداد، سعی می‌کنیم بند بند این قرارداد را اجرا کنیم و حقوق و رضایت شهروندی برای ما مهم است.

او ادامه داد: نیم ساعت اول در این طرح رایگان است و بر اساس تعرفه شورای شهر، مردم اقدام به پرداخت الکترونیکی می‌کنند و رابطه پولی حذف شده است.

آدی‌بیگ ، بودجه سازمان ترافیک شهرداری را ۱۰ میلیارد تومان عنوان کرده و اظهار داشت: ۸۰ درصد بودجه سازمان جاری بوده و تنها ۲۰ درصد آن عمرانی است، تنها منبع درآمد سازمان ترافیک، مربوط به پارک خودروها در معابر است.

او افزود: با وجود اینکه هزینه جاری معاونت حمل و نقل و ترافیک را نیز سازمان پرداخت می‌کند، هزینه جاری ما نصف شده است.

مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری گفت: سازمان ترافیک ۹۵ تا ۱۰۰ نفر پرسنل داشته و ۳۰ نفر اپراتور داریم که شبانه‌روز مشغول هستند تا دوربین‌های ترافیک شهری ایرادی پیدا نکند.

او افزود: ما ۳۰ نفر اپراتور داریم که تمام بحث‌های ترافیکی و اجرایی را شبانه‌روز انجام می‌گیرند. به طور مثال وقتی شهروندی با ۱۳۷ تماس می‌گیرد که فلان چراغ خاموش است یا ترافیکی رخ داده است، همکاران ما ورود می‌کنند.

آدی‌بیگ یادآور شد: بحث روانی و ایمنی شهر، وظیفه اصلی ما در سازمان ترافیک است. بر اساس آماری که کارشناسان ارائه دادند، نسبت به کلانشهرهای دیگر وضعیت مناسبی دارد.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات