سردهنه های خاکی استان گیلان در صورت تامین اعتبار با استحکام بالا...

مدیر عامل شرکت آب منطقه ای گیلان پس از برگزاری جلسه در سازمان مدیریت بحران کشور اعلام کرد:در صورت تامین اعتباری بالغ بر ۴۵۰میلیارد ریال،۷۵ سردهنه از سردهنه های خاکی در سطح استان گیلان با استحکام بالا ساخته خواهند شد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای گیلان  ؛ مهندس وحید خرّمی رئیس هیات مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: با عنایت به درخواست وزیر نیرو و استانداران  گیلان و مازندران برای تامین اعتبار  جهت  ساخت سردهنه های با استحکام بالا ، جلسه ای مشترک در بیست و پنجم خرداد ماه سال جاری با حضور مسئولین استان های یاد شده و معاون وزیر کشور و رئیس سازمان مدیریت بحران کشور  برگزار شد.
مهندس خرّمی بیان داشت:  حدود ۴۰۰ سردهنه منشعب از رودخانه‌های استان گیلان با آغاز فصل آبیاری با استفاده مصالح  رودخانه ای و سنگ های کوهی و وزنی آبگذاری می شوند.
وی اظهار داشت: با توجه به ناپایداری و موقت بودن سردهنه‌های خاکی احداثی و وقوع سیلابهای  فصلی  شاهد  تخریب اینگونه  سردهنه‌ها هستیم که مجددا بازسازی می گردند.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان اشاره نمود: در سال آبی جاری با توجه به وقوع  دو مرحله سیلاب،  خصوصا در مناطق غربی و شرقی استان که اراضی سنتی آبخور هستد، سردهنه‌های خاکی احداثی  تخریب شده که با تلاش  فراوان مجددا احیاء و بازسازی و آبگذاری  شدند.
وی تصریح کرد: برای حل این مشکل ، مطالعات احداث ۴۰۰ سردهنه در سطح استان گیلان انجام و آماده  اجراء می باشد .
مهندس خرّمی در پایان اعلام نمود: در صورت تخصیص و ابلاغ  اعتبار ، عملیات ساخت ۷۵  سردهنه‌ از ۴۰۰ سردهنه مطالعه شده  بر روی رودخانه‌های  استان گیلان اجرائی می شود.

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای گیلان

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای گیلان

    شركت آب منطقه‌ای گیلان یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات