الزام تمامی مردم به استفاده از ماسک در فضاهای عمومی

الزام تمامی مردم به استفاده از ماسک در فضاهای عمومی

به گزارش شهریار، جواد رحمتی در جلسه کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مقابله با کرونا، با اشاره به روند رو به رشد آمار مبتلایان به کرونا در استان، اظهار کرد: کرونا، تمام نشده و باید تمامی اقشار جامعه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و محدودیت‌های اجتماعی، مانع شیوع گسترده این بیماری در استان شوند.

وی با اشاره به بی توجهی مردم و برخی دستگاه‌ها نسبت به برگزاری آزادانه و بدون محدودیت مراسم‌هایی از قبیل عزاداری و عروسی، اظهار کرد: باوجود مشارکت بسیاری از مردم در طرح‌های مقابله با کرونا، شاهد بی توجهی بسیاری دیگر از مردم نسبت به خطر شیوع این بیماری در تجمعات هستیم که لازم است دستگاه‌های مسئول، مانع شکل گیری این تجمعات تا بهبود وضعیت فعلی باشند.

وی با بیان اینکه کرونا تمام نشده و عادی سازی شرایط، تبعات جبران ناپذیری را به همراه خواهد داشت ادامه داد: بسیاری از برنامه های صدا و سیما نیزحاکی از عادی شدن شرایط است که امیدواریم رسانه ملی در سیاست ها و برنامه های تولیدی خود نسبت به حساسیت هرچه بیشتر مردم در مورد کرونا، تجدید نظر کند.

رحمتی در همین راستا اظهار کرد: بر اساس اعلام آقای رییس جمهور در صورت بحرانی‌تر شدن شرایط فعلی، بازگشت محدودیت‌های اجتماعی و اقتصادی ماه های اخیر در کشور، دور از انتظار نیست.

وی عنوان کرد: آمار و حقایق بیماری کرونا در استان باید به بهترین شکل ممکن، اطلاع رسانی شود. بی اطلاعی مردم نسبت به آخرین وضعیت بیماری در استان، از عوامل مهم کاهش حساسیت نسبت به بیماری کرونا است.

رئیس کمیته بهداشت محیط ستاد استانی مدیریت و مقابله با بیماری کرونا در ادامه سخنان خود خواستار افزایش نظارت‌ها بر روند رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد و عنوان کرد: از ظرفیت بسیج برای تشدید نظارت‌ها باید استفاده کرده و به عنوان مثال از ورود افراد فاقد ماسک به ناوگان حمل و نقل عمومی، جلوگیری شود.

رحمتی اظهار کرد: بازنگری در بسیاری از رفتارهای عادی مردم متناسب با شرایط کرونا از جمله پرهیز از روبوسی و دست دادن، سرعت انتشار ویروس را کاهش می‌دهد.

ممانعت از فعالیت میادین دام غیربهداشتی، تشویق و الزام مردم به استفاده از ماسک در فضاهای عمومی و هماهنگی با صدا و سیما و رسانه‌ها برای افزایش آگاهی‌های مردم از مخاطرات بیماری کرونا از موضوعاتی بود که در این جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری تبریز

    منبع خبر

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز

    شهرداری تبریز یک شهرداری در شهر تبریز می باشد

      نظرات