نشست مشترک مديرکل راه و شهرسازي و مديرکل بنياد مسکن استان قم با اصحاب رسانه در خصوص طرح اقدام ملي مسکن

نشست مشترک مديرکل راه و شهرسازي و مديرکل بنياد مسکن استان قم با اصحاب رسانه در خصوص طرح اقدام ملي مسکن


به گزارش روابط عمومي بنياد مسکن استان قم , نشست خبري اصحاب رسانه با حضور مهندس صبوري مديرکل راه و شهرسازي و مهندس بلدي مديرکل بنياد مسکن و مديريت شعب بانک مسکن استان در خصوص طرح اقدام ملي مسکن در سالن جلسات بنياد مسکن استان برگزار گرديد.
در اين نشست ابتدا مهندس بلدي مدير کل بنياد مسکن ضمن خيرمقدم به خبرنگاران و اصحاب رسانه گزارش کاملي از اقدامات طرح اقدام ملي مسکن ارائه نمود.
ايشان با تأکيد بر همکاري همه دستگاه‌هاي اجرايي و خدمات رسان استان در طرح اقدام ملي مسکن اظهار داشت: اميدواريم با کمک ساير دستگاه‌ها بتوانيم اين پروژه را در موعد مقرر افتتاح و به مرحله بهره‌برداري برسانيم.
مديرکل بنياد مسکن استان قم با اشاره به وضعيت ثبت‌نام کنندگان طرح اقدام ملي مسکن گفت: تا به امروز 750 نفر براي انجام ادامه مراحل ثبت‌نام به بنياد مسکن استان دعوت شده اند که 350 نفر احراز هويت شده‌اند؛ اين افراد بايد در بانک حساب افتتاح کنند تا کار با سرعت بيشتري انجام شود.
وي با تأکيد بر اينکه با توجه به تورم موجود در کشور، کوچک‌ترين وقفه در پروژه مي‌تواند وضعيت پروژه را به بن‌بست بکشاند، ادامه داد: از افرادي که در مرحله اول ثبت‌نام کرده‌اند و فرم جيم آن‌ها هم سبز بوده تا 15 تيرماه به ‌تمامي آن‌ها پيامک ارسال خواهد شد, اما براي کساني که به هر دليلي پيامک نرفته و شرايط را دارند ظرف 4 روز اطلاع‌رساني خواهد شد که به بنياد مسکن مراجعه و تأييد نهايي خود را انجام دهند.
مديرکل بنياد مسکن انقلاب اسلامي استان قم افزود : 30 درصد هزينه طرح اقدام ملي در قالب پرداخت تسهيلات بوده و 70 درصد آورده خود متقاضيان مي باشد.
داريوش بلدي در جمع خبرنگاران گفت: در ادامه طرح اقدام ملي مسکن،‌ علاوه بر ساخت واحدهاي جديد در شهرک پرديسان قم، در قالب همين طرح مي‌توان در بافت فرسوده شهر هم واحدهاي مسکوني ساخت.
وي اضافه کرد: تفاهم‌نامه‌اي براي مشارکت دستگاه‌هاي ذيربط در ساخت واحدهاي مسکوني در بافت فرسوده آماده ‌شده و مقرر است بنياد مسکن در 60 هکتار از بافت فرسوده منطقه خاکفرج، سه هزار و پانصد واحد مسکوني بازسازي نمايد.
ايشان ادامه داد: شهرداري و شوراي اسلامي شهر قم عوارض ساختماني اين واحدها را در اين منطقه رايگان اعلام نموده، هزينه خدمات نظام‌مهندسي نيز با 50 درصد تخفيف و تسهيلات بافت فرسوده و وديعه مسکن نيز از سوي بانک به متقاضيان ارائه مي‌شود.
مديرکل بنياد مسکن استان با اشاره به‌ضرورت نوسازي بافت فرسوده، گفت: به دليل پايين بودن کيفيت مسکن در هسته مرکزي شهر، اين مناطق در حال خالي شدن از جمعيت و از سوي ديگر سکونت اتباع خارجي در اين مناطق درحال افزايش است.
وي افزود: با توجه به هسته مرکزي شهر، قم از خدمات زيربنايي به‌طور کامل برخوردار است , در تلاش هستيم واحدهاي مسکوني جديد در اين مناطق احداث نماييم.
سپس آقاي صبوري مديرکل راه و شهرسازي استان گفت: طرح اقدام ملي در استان قم از سال گذشته با همکاري بنياد مسکن و بانک مسکن آغاز شد و جلسات منظمي هر هفته براي سياست گذاري و راهبري اين طرح انجام مي شود.
وي اضافه کرد 9 هزار و 525 واحد مسکوني سهيمه استان قم است که بايد اجرايي شود و از اين تعداد 700 واحد در طرح هاي مشکارکتي است که ساز و کار متفاوتي با طرح اقدام ملي دارد و از طريق مشارکت با بخش خصوصي انجام مي شود, شناسايي زمين, پيش نويس پروانه , برآورد ريالي و مشارکت مشخص شده است.
مديرکل راه و شهرسازي استان گفت: در شهرهاي جعفريه, دستجرد , قنوات و کهک زمين مناسب شناسايي شده و در مرحله واگذاري به بنياد مسکن مي باشد.
ايشان با بيان اين که اولين واريز کنندگان وجه , در اولويت واگذاري واحد هاي اقدام ملي مسکن قم هستند افزود: 850 تا يک ميليارد ريال تسهيلات با نرخ 18 درصد و باز پرداخت 12 ساله در نظر گرفته شده است
در ادامه آقاي خاکساري مدير امور شعب بانک مسکن قم گفت: بانک مسکن متعهد شده است براي تامين مالي احداث بخشي از واحدهاي مسکوني طرح اقدام ملي مسکن،‌ با اولويت تسهيلات صندوق مسکن يکم اقدام نمايد.
خاکساري افزود: افرادي که در طرح اقدام ملي مسکن ثبت‌ نام کرده‌اند و داراي صندوق مسکن يکم هستند،‌ يک ميليارد  ميليون تسهيلات دريافت مي‌کنند.
در پايان اين نشست مديرکل راه و شهرسازي و مديرکل بنياد مسکن استان از بخش فرآيند ثبت نام متقاضيان تأييد شده در سامانه جهت بارگذاري مدارک نهايي بازديد نمودند.

لینک اصل خبر در سایت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    منبع خبر

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم

    بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان قم یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات