حفظ و احیای زاگرس مرکزی محور گفتگوی صمیمی عیسی کلانتری و نمایندگان مجلس

حفظ و احیای زاگرس مرکزی محور گفتگوی صمیمی عیسی کلانتری و نمایندگان مجلس

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی سازمان حفاظت محیط زیست ،عیسی کلانتری ، دراین نشست ضمن خیر مقدم به نمایندگان ، مسائل ، مشکلات  و چالش های مناطق حفاظت شده محیط زیست را تشریح کرد.

معاون رئیس جمهور ، آتش سوزی در مناطق جنگلی کشور را بخشی از اکوسیستم محیط دانست و گفت : آتش سوزی جنگلی طبیعی است و در هر کجای دنیا احتمال وقوع آن وجود دارد همانطور که در امریکا و استرالیا  نیز با وسعت‌های بسیار زیاد این اتفاقات افتاده است .

رئیس سازمان محیط زیست  با اشاره به اقدامات انجام گرفته  در حوزه های مختلف محیط زیستی  تدوین برنامه ای  مدون ، پایدار و فراگیر برای نجات زاگرس را خواستار شد.

کلانتری،احیای دریاچه ارومیه را نماد یک همکاری ملی  دانست و گفت: سازمان محیط زیست آمادگی دارد در کنار سایر دستگاه ها در نجات جنلگهای زاگرس و البرز همکاری جدی داشته باشد.


معاون رئیس جمهورگفت: با همکاری مجلس و دولت می توان  مسائل و مشکلات مناطقی را که هر ساله دچار آتش سوزی می شود تا حدود زیادی کاهش داد، همانطور که  این توفیق در احیا دریاچه  ارومیه بدست آمد .


در ادامه معاون طبیعی سازمان محیط زیست نیز گزارشی مبسوط از اقدامات انجام گرفته  برای مهار آتش سوزی در مراتع زاگرس ارائه کرد .


حجت الاسلام جعفری نماینده مردم بروجن منطقه زاگرس نشین ، نیز با ایراد سخنانی ، رسانه ها از جمله صداوسیما را مسئول آگاه سازی و آموزش  مردم درمواجهه   با چنین رویداد هایی دانست و گفت: باید در این زمینه اطلاع رسانی شود تا مردم بتوانند نقش فعالی دراین حوزه داشته باشند .


ا
حمد راستینه هفشجانی نماینده شهرکرد، بن و سامان  یکی دیگر از نمایندگان زاگرس نشین هم در سخنانی با تشکر و قدردانی از نگاه کارشناسی ریاست سازمان محیط زیست ، گفت :  از آنجاکه نجات زاگرس در اولویت است ، با همکاری محیط زیست و سایردستگاهها  لازم است ، برنامه ای جامع و کامل تهیه  و اقدامات پیشگیرانه برای منطقه انجام گیرد .



نماینده  مردم شهر کرد در مجلس یازدهم همچنین خواستار ارائه گزارشی از آتش سوزی ها ی اخیر مراتع و جنگلهای استان شد .


در پایان این نشست مقرر شد با تشکیل یک کارگروه متشکل  از دولت ، مجلس و کارشناسان برنامه ای مدون برای نجات زاگرس تهیه و ارائه شود .
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات