شورای شهر آمادگی همکاری برای رفع دغدغه کار و  ...

شورای شهر آمادگی همکاری برای رفع دغدغه کار و ...

شورای شهر آمادگی همکاری برای رفع دغدغه کار و اشتغال معتادان بهبودیافته را دارد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، بتول گندمی در حاشیه بازدید از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان مشهد اظهارکرد: بیش از چندین سال است که در شهرها، شاهد شکل‌گیری و فعالیت کمپ‌های ترک اعتیاد هستیم؛ برخی از این کمپ‌ها هم با هماهنگی و مدیریت بهزیستی ایجاد شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرداری مشهد، با مجوز شورای شهر، همواره بحث حمایت‌های مالی و پشتیبانی از این کمپ‌ها را در دستور کار خود داشته که اصطلاحا بعنوان کمپ‌های ماده ۱۶ شناخته می‌شوند، گفت: برهمین اساس، شورای پنجم شهر مشهد از ابتدای فعالیت خود تاکنون بیش از ۱۰ میلیاردتومان به این مجموعه‌ها کمک مالی داشته است؛ سالهای ۹۶ و ۹۷، هر سال ۲.۵ میلیاردتومان و سال‌ ٩٨ مبلغ ٣ میلیاردتومان کمک شده و امسال نیز ۳ میلیاردتومان اعتبار تخصیص یافته است.

گندمی تاکید کرد: این کمک‌های مالی و حمایت‌های شهرداری باید منجر به کاهش مسائل و مشکلات شهر در این موضوع و بهبود شرایط در بحث معتادین متجاهر شود؛ یکی از انتظارات ما از دستگاه‌های متولی و ذی‌ربط، ارائه گزارش اثرگذاری و میزان هدفمندی در هزینه‌کرد این اعتبارات است.

وی افزود: به‌واسطه این گزارش‌ها، یکی از دغدغه‌های شورای شهر مشهد، یعنی کارآمدی اقدامات و میزان بازگشت معتادان به کانون خانواده و جامعه برطرف و ثمره حمایت‌ها روشن می‌شود.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد با بیان اینکه متاسفانه تاکنون اطلاعات مشخصی در این باره از سوی نهادهای متولی به شورا ارائه نشده است، گفت: در حال حاضر تعداد ۸ کمپ از این اعتبارات و کمک های شهرداری بهره مند می‌شوندولی داده‌هایی چون تعداد پذیرش سالانه و بهبودیافتگان و ... برای ما مشخص نیست.

گندمی از اعلام آمادگی شورای شهر مشهد برای همکاری و حمایت از سمن‌ها و مجموعه‌های خیریه و تشکل‌های مردم‌نهاد فعال در بحث کاهش این آسیب اجتماعی خبرداد و تصریح کرد: این حمایت‌ها پس از ارزیابی‌های لازم، در صورت نیاز و صلاحدید شورای شهر انجام می‌شود؛ تاکنون این حمایت‌ها، همچون اختصاص بخشی از ظرفیت‌های مکانی شهرداری به برخی تشکل‌های مردمی، به اشکال مختلف صورت گرفته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر مشهد، اشتغال و کار افراد بهبودیافته این مراکز را از دیگر دغدغه های مدیریت شهری مشهد دانست و گفت: متولی این بخش در جامعه مشخص بوده و دستگاه‌های دولتی مسئولیت مستقیم دارند؛ شورای شهر و شهرداری وظیفه ایجاد اشتغال نداشته و ندارد ولی باز هم آمادگی داریم، در صورتیکه طرح مدونی در کلان استان و مشهد برای این موضوع تدوین شود، همکاری و حمایت کنیم.

گندمی افزود: یکی از اقدامات مشابه شورای شهر در این حوزه، بحث ساماندهی کارگران ساختمانی بود که اخیرا اعتباری حدود ۱۲.۵ میلیاردتومان نیز به آن اختصاص دادیم

وی تصریح کرد: امیدواریم با طراحی مدلی کارشناسی شده و دقیق، شاهد کاهش این آسیب در سطح شهر باشیم و بهبودیافتگان نیز مشکل معاش و تامین مایحتاج زندگی نداشته باشند.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات