تصفیه‌خانه فاضلاب شماره دو شیراز به‌زودی افتتاح می‌شود

به گزارش روابط عمومی و آموزش همگانی آبفا شیراز، عنایت‌الله رحیمی در بازدید از مراحل پایانی احداث تصفیه‌خانه فاضلاب شماره 2 آبفا شیراز، احداث این تصفیه‌خانه بزرگ و مدرن را اقدامی اثرگذار در حوزه بهداشت محیط و افزایش ایمنی شهروندان اعلام کرد و افزود: تصفیه‌خانه شماره دو شیراز یکی از بزرگ‌ترین پروژه‌های تصفیه‌خانه کشور و به عبارتی بزرگ‌ترین تصفیه‌خانه جنوب کشور است که در نوع خود اقدام ارزشمندی در افزایش ضرایب بهداشتی است.

وی تصریح کرد: این تصفیه‌خانه بیش از ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت شیراز را تحت پوشش خدمات فاضلاب قرار خواهد داد که این میزان به 400 هزار نفر که تحت پوشش سرویس‌دهی فاضلاب بودند اضافه می‌شود.

استاندار فارس خاطرنشان کرد: در ادامه این اقدام مؤثر سایر مدول‌های تصفیه پیش‌بینی‌شده نیز از طریق جذب سرمایه‌گذار اجرا خواهد شد.

رحیمی از افتتاح این پروژه طی روزهای آینده خبر داد و گفت: تصفیه‌خانه شماره دو، به‌عنوان خدمت و هدیه‌ای دیگر از سوی دولت‌به‌شهروندان ارائه خواهد شد.

گفتنی است این تصفیه‌خانه فاضلاب باقابلیت تصفیه 100 هزار مترمکعب در شبانه‌روز به پیشرفته‌ترین سیستم تصفیه بر پایه لجن فعال مجهز است.

حفظ منابع زیست‌محیطی، جلوگیری از هدر رفت آب‌های زیرزمینی، استفاده از آب تصفیه‌شده فاضلاب در بخش کشاورزی و صنعت ازجمله از اهداف اجرایی این طرح است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت آب و فاضلاب شیراز

    منبع خبر

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز

    شرکت آب و فاضلاب شیراز یک شرکت در شهر شیراز می باشد

      نظرات