‍ همایش بزرگ دوچرخه سواری دربجنورد برگزار شد

‍ همایش بزرگ دوچرخه سواری دربجنورد برگزار شد

‍ همایش بزرگ دوچرخه سواری دربجنورد برگزار شد
همایش بزرگ دوچرخه سواری که با مشارکت سازمان ورزش و جوانان و شهرداری بجنورد ، امروز ۲۷ خردادماه ۹۹ ازمحل سالن علیدخت به فرهنگسرای شهروند با شرکت علاقمندان به ورزش و دوچرخه سواران شهر برگزارشد.
دراین همایش شهردار بجنورد ضمن خیرمقدم به مدیران و ابراز خرسندی از مشارکت بالای شهروندان در اجرای فعالیتهای اجتماعی بیان کرد: خوشبختانه در طراحی شهری بیشترین ظرفیت را در دسترسی معابر شاهد هستیم که برای بجنورد یک مزیت محسوب می شود و امکان هربرنامه ریزی برای ترویج فرهنگ دوچرخه سواری را فراهم می کند.
مهندس هادی زارعی بیان داشت: بیماری کرونا اگرچه تهدید قرن برای جهانیان محسوب می شود اما می تواند بعنوان فرصت نیز مورد تامل قرار بگیرد و شهروندان به منظور کاهش خطر ابتلا درحمل و نقل دورن شهری با دوچرخه توجه بیشتری داشته باشند.
شهردار ادامه داد: حجم بالای خودروهای درحال تردد ، ترافیک شهری ، آلودگی های محیطی و … مولفه هایی هستند که برای گریز از چالش های روز زندگی شهری ما را ناگزیر به جایگزین می کند و چه جایگزینی بهتر از دوچرخه که تردد با آن هم ورزش محسوب شده و باعث سلامتی است و هم در تردد درون شهری آلودگی زیستی را به حداقل می رساند.
مهندس محمدی معاون هماهنگی عمرانی استانداری خراسان شمالی که دراین مراسم بین دوچرخه سواران حضور داشت ، میزان استقبال از حرکتهای ورزشی و اجتماعی را مایه خرسندی توصیف کرده و گفت: درشهر بجنورد پتانسیل خوبی برای مشارکتهای اجتماعی فراهم است و باید ازاین ظرفیت به نفع تقویت و تحکیم فرهنگ تردد درون شهری استفاده کنیم.
ایشان با ذکراین مطلب که دردنیا توجه به دوچرخه سواری دررقابت با خودرو ها است ، بیان کرد: درحالی که سرانه تردد با دوچرخه دردنیا ۶ کیلومتر است درایران این رقم ازمتوسط جهانی کمتر و به دو کیلومتر می رسد .
مهندس محمدی افزود: درانجام امورات زندگی می توانیم دوچرخه را جایگزین تردد تک سرنشین خودرو ها کرد و باید این انگیزه برای شهروندان ما فراهم شود که تردد با دوچرخه می تواند ضامن سلامت خود و جامعه شان باشد.
رستمی کمند کارشناس استانداری نیز برگزاری همایش دوچرخه سواری را برای ترویج فرهنگ توجه به دوچرخه مناسب و به جا دانست و گفت: برگزاری همایش دوچرخه سواری به بهانه روزجهانی دوچرخه و روز جهانی محیط زیست فرصتی را دراختیار ما می گذارد که با برگزاری همایش توجه عموم شهروندان را به این وسیله جلب کرده و امیدوارباشیم شهروندان برای توجه به سلامت خودشان هم که شده توجه بیشتری به دوچرخه سواری داشته باشند.
گفتنی است در همایش بزرگ دوچرخه سواری که با شرکت جمعی از شهروند ان علاقمند برگزار شده بود ، دوچرخه سواران مسیر بین سالن شهید علیدخت تا فرهنگسرای شهروند را رکاب زدند و درپایان مراسم به قید قرعه جوایزی اهدا شد و شهرداری نیز ۱۵۰ عدد گلدان را بین شرکت کنندگان توزیع کرد.
دراین همایش مهندس جودت ، رییس ورزش های همگانی ، مهندس بهادری مدیرکل ورزش و جوانان به همراه معاونین شان ، مهندس طلایی ، مهندس خاکشور ، مهندس حمیدی ، مهندس عظیمی و آقای موفق از مدیران و معاونین شهرداری نیز حضور داشتند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری بجنورد

    منبع خبر

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد

    شهرداری بجنورد یک شهرداری در شهر بجنورد می باشد

      نظرات