«سولماز دهقانی» در آیین بازآفرینی سرای روغنی‌ها: بازآفرینی فضاهای شهری شیراز، در دستور کار شورا است

«سولماز دهقانی» در آیین بازآفرینی سرای روغنی‌ها: بازآفرینی فضاهای شهری شیراز، در دستور کار شورا است

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل شورای اسلامی شهر شیراز، طرح بازآفرینی سرای روغنی با حضور رییس و اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار و جمعی از مدیران منطقه 8 کلید خورد.
«سولماز دهقانی»، رییس کمیسیون گردشگری و زیارت شورای اسلامی شهر شیراز در این مراسم فعالیت‌های شورای پنجم را از آغاز بر اساس شعار انسان‌محوری و فرهنگ‌محوری عنوان کرد و افزود: با توجه به قرابت نظر شهردار با این شعارها، پروژه‌هایی در راستای این شعار آغاز و اجرایی شده‌اند.
وی خاطرنشان کرد: فعالیت عمرانی لازمه توسعه شهر است.
دهقانی افزود: ویژگی شهر شیراز به عنوان شهر فرهنگی و پایتخت ادب و هنر ایران این است که تمام فضاها و مکان‌ها که در اطراف وجود دارند و برخی سال‌ها نادیده گرفته شدند در دستور کار قرار گرفته شود.
عضو شورای اسلامی شهر شیراز از مجموعه‌ی شهرداری که توجه ویژه‌ای به بازآفرینی فضاهای شهری دارند قدردانی کرد و ابراز امیدواری کرد که بتوانند فضاها را با حفظ ویژگی کاربردی و کالبدی خودشان بازآفرینی کنند و فضاهای به‌روز و جدید در اختیار شهروندان قرار دهند.
وی با اشاره به شرایط نامناسب اقتصادی، کار کردن در شهر، راه‌اندازی و اجرای پروژه‌ها و مدیریت منابع را دشوار دانست و افزود: مجموعه شهرداری توانسته‌اند با تدبیر و کاردانی پروژه‌ها را راه‌اندازی کرده و  اجرایی سازند.
دهقانی احیای میراث فرهنگی، جذب گردشگر و رونق اقتصادی را از اهداف بازآفرینی فضاهای شهری برشمرد و افزود: امید داریم با فعالیت‌هایی که در منطقه ۸ انجام می‌شود و با توجه به اختصاص بودجه چندین برابر سال‌های گذشته به بافت تاریخی این مهم محقق شود.
او ادامه داد: به‌جز بازآفرینی فضای سرای روغنی، سرای گمرک و سرای احمدی نیز در نظر گرفته شده است که می‌توان با به نتیجه رسیدن این پروژه‌ها رونق اقتصادی در بازار شمالی هم حاصل شود و کسبه و شهروندان خشنود باشند.
وی پیاده‌راه حافظ که به منطقه ۸ متصل می‌شود و بحث تراموا را ازجمله پروژه‌هایی دانست که بر رونق بافت تاریخی تاثیرگذارند.
ناظر شورا در منطقه ۸ با اشاره به اجرای به‌موقع سنگ‌فرش خیابان طالقانی، از سختی پروژه‌های عمرانی یاد کرد و اظهار کرد: هیچ چیز برای شورای پنجم خوشحال کننده‌تر از آن نیست که شهروندان و گردشگران را در بافت تاریخی ببینیم که راضی هستند.
پایان/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات