برگزاری جلسه رؤساى سازمانهاى نظام مهندسى استانها با ۶ دستور کار/ سفرهای استانی به زودی آغاز می شود

برگزاری جلسه رؤساى سازمانهاى نظام مهندسى استانها با ۶ دستور کار/ سفرهای استانی به زودی آغاز می شود


جلسه رؤساى سازمانهاى نظام مهندسى ساختمان كليه استانها به ریاست مهندس احمد خرم امروز سه شنبه در محل شورای مرکزی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور، جلسه رؤساى سازمانهاى نظام مهندسى ساختمان كليه استانها امروز سه شنبه، بیست و هفتم خردادماه جاری به ریاست مهندس احمد خرم و با حضور اعضای هیات رییسه در محل شورای مرکزی برگزار شد.

در این جلسه، موضوع تفاهمنامه های طرح اقدام ملی مسکن و طرح بازآفرینی بافت های ناکارآمد شهری در دستور قرار داشت که روسای سازمانهاى نظام مهندسى ساختمان استانها, نظرات و دیدگاه های خود را در این خصوص مطرح کردند.

در همین حال، پذیرش کارگزاری امور مسکن توسط سازمان نظام مهندسی ساختمان، حل مشکل مسکن خانه اولی ها از اعضای نظام مهندسی، پیشنهاد درباره تهیه طرح جامع و تعریف جایگاه سازمان، پیشنهاد مناسب ترین ساختار و تشکیلاتی استفاده مناسب از توان نظام مهندسی و زمان بندی لازم برای ایجاد آمادگی درباره عوامل انسانی از اعضای سازمان؛ پنج دستور دیگر جلسه بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفتند.

در ادامه مهندس خرم در این جلسه تاکید کرد که موضوعات مهمی چون تعارض منافع، تفاهم نامه طرح اقدام ملی، آموزش و آزمون ها، پروتکل روابط مکاتباتی و جلساتی با وزارت راه و شهرسازی و تعرفه خدمات مهندسی  باید حداکثر تا پایان تیرماه تعیین تکلیف شوند.

وی, تفاهم نامه اقدام ملی مسکن را مورد اشاره قرار داد و اظهارداشت: پیشنهاد ما این است که نظام مهندسی، کارگزاری طرح اقدام ملی مسکن را به عهده بگیرد.

رییس سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور درباره پروتکل روابط مکاتباتی و جلساتی با وزارت راه و شهرسازی، تصریح کرد: کمیته ای مشترک مامور تهیه این پروتکل شده است، البته همه آن چیزی که مدنظر وزارت راه و شهرسازی است، باید از طرف وزیر یا معاون وی به رییس سازمان ارسال و ما آن را به روسای سازمان های کلیه استانها ابلاغ کنیم.

به گفته وی، سازمان و شورای مرکزی سال ها درگیر موضوع اصلاح ماده ۲۷ بودند که خوشبختانه با جلسات متعددی که برگزار شد، هیات ریسه موضوع را تعیین تکلیف کرد و به زودی هم ابلاغ خواهد شد.

مهندس خرم همچنین از تشکیل شورای مشورتی و راهبردی در حوزه ریاست سازمان با عضویت چهار نفر از افراد خبره و باسابقه خبر داد و گفت: امکان افزایش تعداد اعضای این شورا با پیشنهاد افراد صاحب نظر، مرجع، نظریه پرداز و خبره در حوزه رشته های ۷ گانه و همچنین رشته اقتصاد مسکن از طرف هیات رییسه شورای مرکزی و روسای سازمان های استانها وجود دارد.

وی همچنین خبر داد که به زودی سفرهای استانی را آغاز خواهد کرد تا مسایل و مشکلات را حل و فصل کند.
لینک اصل خبر در سایت سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    منبع خبر

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور

    سازمان نظام مهندسی ساختمان شورای مرکزی

      نظرات