48 پهنه آبی استان اردبیل مستعد رونق گردشگری آبی

رییس کارگروه توسعه گردشگری، سرمایه گذاری و گنجینه آب اردبیل از نهایی شدن لیست پهنه های آبی توسعه گردشگری آبی اردبیل خبر داد و گفت: تاکنون آگهی دعوت از سرمایه گذاران چهار مورد از 48 پتانسیل و ظرفیت شناسایی شده در محدوده استان اردبیل منتشر گردیده است.

دکتر تورج مهدی زاده افزود: برخی از این موارد قابلیت بازگشت سرمایه در سال اول و برخی در دو یا سه سال اول را دارند و بر اساس مدل اولیه مالی، سود این نوع سرمایه گذاری ها بسیار بالاتر از سودهای بانکی و سرمایه گذاری در تولید است .

وی اظهار کرد: با سرمشق قرارداد شیوه‌نامه اجرایی فعالیت‌ها و شناسایی ظرفیت‌های گردشگری و تفریحی در منابع و تاسیسات آبی ابلاغ شده از طرف شرکت مدیریت منابع آب و وزارت نیرو و پس از برگزاری 160 نفرساعت جلسه، با حضور معاون برنامه‌ریزی، معاون حفاظت و بهره‌برداری و معاون طرح و توسعه و مدیران و روسای ادارات منابع آب شهرستان‌های استان به ویژه سرعین، اردبیل، نیر و نمین، لیست 48گانه از پهنه های آبی دارای پتانسیل رونق و توسعه گردشگری آبی استان شامل سدهای بزرگ مخزنی و سدهای کوتاه، آبشارها، برکه ها، چشمه های آبگرم معدنی، حاشیه رودخانه ها و... احصا و جهت تصویب به هیئت مدیره شرکت ارسال شده است .

وی تصریح کرد: لیست پهنه های آبی مستعد توسعه صنعت توریسم پس از جلسات و نشست‌های کارشناسی و بحث و بررسی های مفصل با معاونان و کارشناسان اداره کل میراث فرهنگی استان اردبیل نهایی شده و در دومین کمیته هماهنگی توسعه گردشگری آبی با حضور رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل و مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و معاونین مربوطه دو سازمان به تصویب رسیده است .

لینک اصل خبر در سایت شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    منبع خبر

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل

    شركت آب منطقه‌ای اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات