آلاینده‌های صنعتی، خط قرمز محیط زیست قزوین است

آلاینده‌های صنعتی، خط قرمز محیط زیست قزوین است

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست قزوین، حسن عباس نژاد اضافه کرد: هرگونه کارخانه صنعتی و شیمیایی که به آلوده کردن آب، خاک و هوا منجر شود، ابتدا با اخطار مواجه شده و سپس با معرفی به دستگاه قضایی مدتی پلمب خواهد شد که در همین رابطه بیش از ۱۰ واحد صنعتی ماه گذشته به مراجع قضایی معرفی شدند.

عباس نژاد تاکید کرد: بر اساس تبصره یک ماده ۳۸ قانون مالیات بر ارزش افزوده، واحدهای تولیدی آلاینده محیط زیست که استانداردها و ضوابط حفاظت از محیط زیست را رعایت نمی‌کنند، به تشخیص و اعلام سازمان حفاظت محیط زیست، مشمول پرداخت درصدیی از فروش خود به عنوان عوارض آلایندگی خواهند بود که این رقم بعضا بیشتر از سود واحد صنعتی است.

این مسوول تصریح کرد:  تنها راه خروج از پرداخت عوارض آلایندگی دستیابی به استانداردهای زیست محیطی است که با ایجاد و راه اندازی سامانه‌های کنترل آلودگی، بهینه‌سازی سوخت مصرفی، راه اندازی تصفیه‌خانه یا استفاده از فیلترهای خروجی دودکش در کارخانه است.

عباس نژاد به خروج پساب صنعتی در برخی کارخانجات استان قزوین اشاره کرد و گفت: با صنایع و کارخانجاتی که پساب‌ها و فاضلاب‌های صنعتی خود را به صورت خام وارد چرخه محیط زیست می‌کنند به شدت برخورد خواهیم کرد.

استان قزوین دارای سه هزار و ۵۰۰ واحد صنعتی است.


لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات