تحصیل حق همه کودکان است/ شورای پنجم پای کار حل  ...

تحصیل حق همه کودکان است/ شورای پنجم پای کار حل ...

تحصیل حق همه کودکان است/ شورای پنجم پای کار حل مسائل و مشکلات دانش‌آموزان استثنایی

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر مشهدمقدس، محمدرضا حیدری، صبح امروز و در مراسم افتتاح پیش‌دبستانی و دبستان استثنایی شهید «جواد شکفته» با تاکید بر اینکه همه افراد، در هر جایگاه و مسئولیتی که هستند، نسبت به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه تکلیف دارند، اظهارکرد: شورای پنجم شهر مشهد، فارغ از تعاملات سازنده‌ خود با آموزش و پرورش، مصوبات حمایتی مختلفی نیز داشته است.

حیدری در ادامه افزود: یکی از مهمترین مصوبات این دوره که چندین سال هم معطل مانده بود، موافقت شورای شهر با دریافت 3 درصد عوارض صدور پروانه‌های ساختمانی و نوسازی به آموزش و پرورش است؛ مصوبه‌ای که بواسطه آن تاکنون چندین میلیاردتومان در اختیار این مجموعه قرار گرفته است.

وی همچنین خاطرنشان کرد: خیلی از فرزندان خانواده‌های دارای معلول و با نیازهای ویژه به دلیل مشکلات مالی و اقتصادی و عدم توان تامین هزینه سرویس، از تحصیل باز می‌ماندند و لذا با پیگیری‌های مسئولین آموزش و پرورش استثنایی استان، ردیف اعتباری برای دانش‌آموزان کم‌توان و معلول درنظر گرفته شد تا بخشی از هزینه‌های مربوط به ایاب و ذهاب را پوشش دهد.

رئیس شورای شهر مشهد این مصوبه را ظرفیت خوبی دانست که برای آموزش و پرورش استثنایی ایجاد شده و هرساله اعتباری در اختیار آنها قرار خواهد گرفت؛ تحصیل، حق همه کودکان است و شرایط مناسب در این خصوص باید فراهم شود تا هیچ مشکل و گرفتاری مانع از آموزش و توانمندسازی فرزندان این مرز و بوم نشود.

حیدری در ادامه با بیان اینکه مناسب‌سازی مدارس نیز در دستورکار مدیریت شهری مشهد قراردارد، گفت: حسب مورد آسفالت مدارس و آماده‌سازی برای استقبال از مهر هم داشته‌ایم که برخی از مدارس معرفی شده شامل مدارس استثنایی می‌شوند.

وی در پایان به یکی دیگر از مصوبات حمایتی شورای پنجم برای معلولین اشاره کرد و افزود: ویژه معلولین شدید و نسبتا شدید هم ماهیانه 60 سفر رایگان با حمل‌ونقل عمومی درنظر گرفته‌ایم که اعتبار آن نیز تخصیص پیدا کرده است.

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر مشهد

    منبع خبر

    شورای شهر مشهد

    شورای شهر مشهد یک شورای شهر در شهر مشهد می باشد

      نظرات