پیشگیری از وقوع آتش سوزی در زمین های باز و  بایر و جاده کمربندی اطراف شهر

پیشگیری از وقوع آتش سوزی در زمین های باز و بایر و جاده کمربندی اطراف شهر


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، خوشبخت خاظرنشان کرد: هر ساله بارش نزولات آسمانی باعث رویش گیاهان هرز با عمر کوتاه در زمین های باز و بایر و اطراف جاده های کمربندی شهر می شود که با گرم شدن هوا و خشک شدن این علف ها در اواخر بهار و تابستان احتمال آتش‌سوزی آنها با کوچک‌ترین بی‌احتیاطی یا حتی یک اتفاق طبیعی زیاد می شود.
رییس سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز افزود: دود و گرمای این آتش سوزی ها در شهر سبب نارضایتی شهروندان شده بلکه چه بسا خطرات انتقال آتش به ابنیه و تاسیسات شهری نیز وجود دارد و می تواند هزینه های گزافی را برای سازمان ها و شهروندان ایجاد نماید.
وی بیان نمود: در همین راستا سازمان مدیریت پسماند شهرداری شیراز وی همچنین جمع آوری روزانه سرشاخه ها و علف های هرز اطراف باغ ها و زمین های باز را که با بی توجهی برخی افراد در این محل ها رها می شود، از دیگر اقدامات پیشگیرانه آتش سوزی در محدوده شهر بیان نمود و اشاره کرد ریختن پسماندهایی مانند خرده شیشه و فلزات، مانند ذره بین عمل کرده و موجب آتش سوزی علف های خشک خواهد شد. خوشبخت در پایان از شهروندان درخواست نمود با پرهیز از ریختن پسماندها و سرشاخه در زمین های باز در پیشگیری از آتش سوزی ها و مدیریت پسماندهای با قابلیت اشتعال بالا مشارکت کنند.
لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات