یونیدو در حوزه آب و برق با وزارت نیرو همکاری می‌کند

یونیدو در حوزه آب و برق با وزارت نیرو همکاری می‌کند

به‌‌گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو (پاون)، "محمدعلی فرحناکیان" مشاور وزیر نیرو در امور بین‌الملل در دیدار با نماینده مقيم یونیدو ( سازمان توسعه صنعتی ملل متحد ) در ایران، ضمن برشمردن قابليت­‌هاي بخش برق و انرژي­‌هاي تجديدپذير در کشور، اظهار داشت: ما برای همکاری با یونیدو در موضوعات مرتبط با مباحث آب و آبفا، برق و انرژي، محيط زيست، اقليم، مديريت ريسک، تاب‌­آوري و غيره که آن سازمان در دستور کار خود دارد، آمادگی داشته و زمينه‌­هاي متعدد و متنوع همکاري مثمرثمر که منجر به کسب نتايج ملموس و عملي شوند قابل طرح هستند. حتي طرح‌­هاي کلان منطقه­‌اي در حوزه انرژي­‌هاي تجديدپذير نيز قابل طرح و اجراي مشترک هستند.

در این نشست "مريم جوان شهركي" نماینده مقیم یونیدو در ایران گفت: سازمان توسعه صنعتی یکی از سازمان‌های ویژه ذيل سازمان ملل (UN) است که توان فنی اجرای پروژه، انتقال فناوري­‌هاي مورد نياز، ايجاد و تضمين فرصت­‌هاي دسترسي به منابع بين­‌المللي و غيره در کشور را داشته و یک سازمان توسعه‌ای است‌.
جوان شهركي اظهار داشت: در حال حاضر در ایران ۱۱ پروژه داریم که هشت مورد آنها در دست اجرا و مابقی آنها در دست بررسي بوده و عمدتا روي اهداف شهر پايدار (sustainable cities) متمرکز هستند.
وی گفت: پروژه خیلی بزرگی را با سرمایه‌گذاری کره جنوبی در کشور از سال گذشته شروع کرده‌ایم که هدف آن ایجاد و بازسازی زیرساخت‌های حوزه آب، انرژی، برق و پسماند است‌.
به گفته وی، این پروژه از روی مدل بسیار کاربردی در زمینه اجرای پسماند پروژه‌های انرژی و آب و برق اجرا می‌شود.
در این نشست، طرفين توافق کردند براي آغاز و بسط و توسعه شايسته همکاري­‌ها،‌ ضمن تعامل مستمر، مستندات لازم تهيه و اجرايي شود.
لینک اصل خبر در سایت وزارت نیرو

منبع خبر

وزارت نیرو

وزارت نیرو

وزارت نیرو

    نظرات