طلب 120 ميليارد توماني شركت توزيع برق استان همدان از ...

به گزارش پايگاه خبري توانير به نقل از روابط عمومي شركت توزيع نيروي برق استان همدان، شيرزاد جمشيدي در آئين تقدير از كارگران و ايمن كاران نمونه اين شركت با بيان اينكه باور ايمني را بايد به عنوان سرلوحه كار قرار دهيم، اظهار داشت: سال گذشته با توجه به شرايط جوي حوادثي را در حوزه برون سازماني و درون سازماني داشتيم كه به خوبي مديريت شد كه جاي تقدير از همه همكاران را دارد.
وي با بيان اينكه سرعت و حجم بالاي كارها نبايد موجب غفلت از ايمني شود، افزود: حوادث را نمي توان صفر كرد اما به راحتي مي توان با رعايت اصول ايمني از وقوع آنها پيشگيري كرد.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه انتظار مي رود باور ايمني را در خود تقويت كنيم تا امسال را بدون حادثه سپري كنيم، با اشاره به عملكرد شركت در شاخص هاي مختلف گفت: سال 98 تلفات برق استان به 10.2 درصد رسيد كه اميد است با برنامه ريزي خوب انجام شده تك رقمي شده و به 9.7 درصد برسد.
وي با بيان اينكه سال گذشته در بحث پيك بار يك درصد رشد نسبت به سال 97 داشتيم، گفت: امسال با توجه به فرا رسيدن فصل تابستان و پيك گرما بايد تلاش ها را بيشتر كنيم تا با انعقاد تفاهمنامه ها، اجراي برنامه هاي پاسخگويي بار و جلب مشاركت حداكثري مردم بدون خاموشي از پيك تابستان 99 عبور كنيم.
جمشيدي با بيان اينكه سال 98 فروش انرژي ما 3 هزار و 353 ميليون كيلووات ساعت بود كه 4.5 درصد نسبت به سال 97 رشد داشت، گفت: اين رشد بيشتر در تعرفه صنعتي استان بود كه افزايش توليد و اشتغال در استان را به همراه دارد.
وي ادامه داد: تعداد مشتركين برق استان 757 هزار مشترك تا پايان سال 98 است كه نسبت به مدت مشابه سال قبل آن 2 درصد رشد داشته كه بيشترين رشد در تعرفه صنعتي بوده است.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با بيان اينكه وصول مطالبات شركت 96.4 درصد در سال 98 بود، اين ميزان نسبت به سال 97 كاهش داشته است كه علت آن شيوع بيماري كرونا بود كه با وجود كاهش 2.5 درصدي، در سطح كشور رضايت بخش بود.
وي با اشاره به طلب 120 ميليارد توماني شركت توزيع نيروي برق استان همدان از مشتركين عنوان كرد: مانده بدهي شركت از رشد 11 درصدي نسبت به سال 97 برخوردار بوده كه عمده آن در بخش ادارات و خانگي است و اميدواريم با همكاري مشتركين و افزايش وصول آن را كاهش دهيم.
جمشيدي يادآور شد: سرانه مصرف خانگي ما از شاخص هاي مهم است كه در حال حاضر به يك هزار و 896 كيلووات رسيده و نسبت به سال 97 دو درصد رشد داشته است كه بايد خود را به ميانگين جهاني برسانيم.
وي با بيان اينكه سال گذشته در تعداد و كيلومتر شبكه ها نيز 1.6 درصد نسبت به سال 97 و در بخش روشنايي معابر حدود يك درصد رشد تاسيسات را داشتيم، گفت: در حوزه فروش انرژي نيز شاهد 4.5 درصد و در حوزه انرژي تحويلي 4.6 درصد رشد بوديم.
مديرعامل شركت توزيع نيروي برق استان همدان با اشاره به عملكرد خوب استان همدان در حوزه انرژي هاي نو و تجديدپذير عنوان كرد: تعداد نيروگاه هاي خورشيدي استان در حال حاضر به 6 نيروگاه و تعداد نيروگاه هاي CHP به 4 نيروگاه رسيده است.
وي ادامه داد: تعداد نيروگاه هاي به ظرفيت انشعاب ما از 17 به 38 نيروگاه در سال 98 رسيد و در دو ماه اخير نيز رشد قابل توجهي داشته كه حدود 124 درصد در تعداد و 112 درصد در ظرفيت رشد داشتيم.
جمشيدي با بيان اينكه نيروگاه هاي خورشيدي علاوه بر استفاده از انرژي پاك به ظرفيت توليد استان نيز كمك مي كنند، تصريح كرد: شركت توزيع نيروي برق استان همدان در اين حوزه جزو سه شركت برتر در كشور است.
*اصلاح 1005 مورد نقاط حادثه خيز در حوزه شبكه هاي برق استان همدان
مدير دفتر ايمني شركت توزيع نيروي برق استان همدان نيز در اين مراسم ضمن پاسداشت مقام والاي كارگران اظهار داشت: مقام معظم رهبري امسال را با عنوان سال «جهش توليد» نامگذاري كردند كه در راستاي تحقق اين مهم نيروي مولد و توليدكننده ما، كارگران در بخش توليد و خدمات پيش قراول هستند.
اميرحسين لطفي با اشاره به فعاليت هاي دفتر ايمني و كنترل ضايعات شركت توزيع نيروي برق استان همدان طي سال گذشته اظهار داشت: تدوين برنامه عملياتي ايمني، پياده سازي نظام مديريت HSE-MS، برگزاري جلسات كميته هاي حفاظت فني و بهداشت، آموزش ايمني پيمانكاران و اجراي 5S خودروهاي اتفاقات عمليات و... از جمله اين اقدامات شاخص بوده است.
وي با بيان اينكه مامويت ما توزيع برق مطمئن و پايدار براي انواع مصارف و چشم انداز ما در افق 1404 بكارگيري جديدترين فناوري ها و كسب اولين رتبه ها در سطح كشور است، گفت: اخذ گواهي نامه HSE از ديگر اقدامات شاخص بود كه در سال 98 انجام شد.
مدير دفتر ايمني شركت توزيع نيروي برق استان همدان با اشاره به برگزاري جلسات ايمني عنوان كرد: حاصل اين جلسات 98 مصوبه بوده كه تمام آنها در دست اقدام و يا اجرايي شده است.
لطفي ابراز داشت: كنترل ايمني سيستم ارت شبكه ها و تجهيزات نيز با جايگزيني ارت تسمه اي با ارت سيمي و اندازه گيري مقاومت زمين به صورت كامل بر اساس برنامه عملياتي انجام شده است.
به گفته وي كنترل و پيگيري سرعت خودروهاي نقليه با نصب GPS، كنترل و بازديد از گروه هاي عملياتي و ايجاد انگيزش در همكاران با صدور كارت سبز براي آنان كه 425 مورد تشويقي و 57 مورد تنبيه صورت گرفت، از ديگر فعاليت ها بوده است.
مدير دفتر ايمني شركت توزيع نيروي برق استان همدان با اشاره به ترويج و توسعه فرهنگ ايمني كاركنان، پيمانكاران، مشتركين و شهروندان عنوان كرد: در اين راستا تهيه و توزيع بروشور در مصلاهاي نماز جمعه و مساجد استان، توزيع كتاب در سطح مدارس، برگزاري مسابقات فرهنگي، انتشار تيزرهاي تبليغاتي، نشست با دهياران، توليد و پخش انيميشن هاي آموزشي خطرات برق گرفتگي و ضرورت رعايت ايمني از صدا و سيما و... انجام شد.
*نصب 20 هزار تابلو هشدار خطر برق گرفتگي بر روي پايه هاي برق
وي از نصب 20 هزار تابلو هشدار خطر برق گرفتگي بر روي پايه هاي برق فشار ضعيف و فشار متوسط طي سال گذشته خبر داد و گفت: رنگ آميزي پايه هاي برق در مناطق آلوده به خطر سرقت انرژي و تاسيسات به منظور هشدار خطر برق گرفتگي، استفاده از رباط پرچم زن براي خودروهاي بالابر و ساماندهي وضعيت شبكه هاي برق بازارهاي سنتي از ديگر اقدامات بود.
لطفي با اشاره به شناسايي نقاط حادثه خيز در شبكه هاي توزيع برق استان ابراز داشت: طي سال گذشته يك هزار و 5 مورد از اين نقاط اصلاح شد.
وي ابراز داشت: برگزاري دوره آموزشي فن ورز شبكه هاي هوايي به مدت 139 ساعت و دوره ايمني در برق به مدت 50 ساعت با حضور سيمبانان برگزار شد.
مدير دفتر ايمني شركت توزيع نيروي برق استان همدان اخذ بيمه مسئوليت و تعهد محضري از تمام كاركنان و مديران عامل شركت هاي پيمانكاري مبني بر رعايت قوانين و مقررات ايمني و مكلف كردن پيمانكاران به اخذ گواهي تائيد صلاحيت ايمني از اداره كل تعاون كار و رفاه اجتماعي استان را از ديگر فعاليت هاي دفتر ايمني شركت برشمرد.
وي با اشاره به شيوع بيماري كرونا اظهار داشت: در اين راستا نيز ستاد پيشگيري از ويروس كرونا به سرعت تشكيل شد و مصوبات بسيار خوبي داشت كه طي آن اقدامات گسترده اي در راستاي پيشگيري از شيوع بيماري كرونا ويروس انجام گرفته و همچنان نيز ادامه دارد.
در پايان اين مراسم از مديريت توزيع برق شهرستان بهار به عنوان مدير نمونه و 54 كارگر، سيمبان، كارشناس و پيمانكار نمونه شركت توزيع نيروي برق استان همدان در سال 98 تقدير شد.
انتهاي پيام/

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر

    شرکت سهامی مادر تخصصی تولید، انتقال و توزیع نیروی برق ایران - توانیر یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات