مساعدت به سرمایه گذاران شهرداری مبارکه

مساعدت به سرمایه گذاران شهرداری مبارکه


در بدبینانه‌ترین شرایط هیچ‌کسی پیش‌بینی نمی‌کرد دنیا با معضلی به نام ویروس کرونا مواجه شود؛ معضلی که تمام برنامه‌ریزی‌های مالی دولت‌ها و بخش‌های خصوصی را تحت تأثیر قرارداد. در این راستا شهرداری مبارکه به‌منظور مساعدت به سرمایه‌گذارانی که در پروژه‌های شهرداری طی دو سال گذشته مشارکت داشته‌اند بسته‌های حمایتی و تشویقی در نظر گرفته است که بر اساس آن علاوه بر بخشوده شدن اجاره‌بهای ماه‌های اسفند 98 فروردین و اردیبهشت 99، طول دوره مشارکت پروژه‌های سرمایه‌گذاری 3ماه افزایش پیدا کرد.

مرتضی عزیزخانی، مدیر اداره سرمایه‌گذاری شهرداری مبارکه درباره این بسته حمایتی و نحوه اجرای آن گفت: پروژه تابلوهای تبلیغاتی سطح شهر و پروژه باغ رستوران سرارود ،پروژه‌هایی هستند که به‌صورت B.O.L.T از طریق جذب سرمایه‌گذار احداث‌شده و در حال بهره‌برداری توسط سرمایه‌گذاران می‌باشند.

او ادامه داد:این مساعدت  در راستای سیاست شهرداری مبنی بر تدوین بسته‌های حمایتی و تشویقی برای سرمایه‌گذاران و کمک به بنیه اقتصادی سرمایه‌گذاران در شرایط ایجادشده در کشور به جهت بروز ویروس کرونا  صورت پذیرفت،وی یکی دیگر از اهداف این مساعدت را ایجاد انگیزه در میان شهروندان جهت شوق به مشارکت و سرمایه‌گذاری در پروژه‌های شهری دانست.

عزیزخانی در پاسخ به این سؤال که موضوع سرمایه‌گذاری‌ها در پروژه‌های شهرداری چقدر به پیشبرد امور کمک کرده است که در چنین شرایطی مجموعه شهرداری تصمیم گرفته چنین امتیازی را به سرمایه‌گذاران خود بدهد گفت:  شهر مبارکه دارای  پتانسیل‌های زیادی می‌باشد  که می‌توان با حضور سرمایه‌گذاران از این پتانسیل‌ها به بهترین شکل بهره‌مند شد، بنابراین می‌بایستی  برای رشد و توسعه شهر به سمت پروژه‌های مشارکتی حرکت کنیم.وی در ادامه با اعلام اینکه تاکنون سرمایه‌گذاران بسیاری برای توسعه شهر اقدام نموده‌اند، می‌گوید: در شهر مبارکه می‌توانیم بیش از ۵۰ درصد از پروژه‌هایی که در راستای رفاه حال شهروندان و توسعه شهرمی باشد  را به‌صورت مشارکتی انجام دهیم. سرمایه‌گذاران خواستار فراهم کردن بسترهای لازم برای سرمایه‌گذاری هستند، خوشبختانه پتانسیل سرمایه‌گذاری در شهر مبارکه افزایش‌یافته که  البته اعتماد سرمایه‌گذاران به شهرداری یکی از مهم‌ترین دلایل رغبت برای سرمایه‌گذاری است.

او یکی از مهم‌ترین مشکلات امروزه جوانان و هم‌نسلی‌های خود را اشتغال دانست و افزود: خوشبختانه توانسته‌ایم در پروژه‌های سرمایه‌گذاری شهرداری مبارکه تاکنون بیش 100 نفر اشتغال‌زایی برای شهروندان ایجاد نماییم.

عزیز خانی ادامه داد: وظیفه مدیران شهری تأمین امنیت سرمایه‌گذاران می‌باشد. چراکه تأثیرگذاری اجتماعی پروژه‌های سرمایه‌گذاری به‌منظور رشد و توسعه شهر برای سرمایه‌گذاران بسیار مهم است و وقتی آن‌ها می‌بینند این سرمایه‌گذاری‌ها در راستای خدمت به شهروندان صورت می‌گیرد انگیزه مضاعفی پیدا می‌کنند .

او همچنین گفت: یکی از راه‌های برون‌رفت از مشکلات درآمدی شهرداری‌ها، سرمایه‌گذاری بخش خصوصی برای رسیدن به درآمدهای پایدار در این حوزه است . جذب سرمایه‌گذار در حوزه‌های مختلف  عاملی برای تداوم رشد اقتصادی هر شهر می‌باشد؛ در این میان شهرداری‌ها، به‌عنوان یک‌نهاد عمومی با ظرفیت‌های فراوانی می‌باشند که قادرند با بهره‌گیری از تمامی قابلیت‌های شهر، و به پیشبرد اهداف شهر کمک نمایند .

عزیز خانی تأکید کرد: امروزه، حوزه سرمایه‌گذاری که در راستای اهداف شهرداری و شورای اسلامی شهر بستر مناسبی را برای ورود بخش خصوصی در قالب پروژه‌های مشارکتی فراهم کرده است و موجب تنوع‌بخشی به پروژه‌های شهری می‌شود و به عمران و آبادانی هر چه بیشتر شهر یاری می‌رساند .

او بابیان اینکه شهر نیاز به کار و تولید دارد گفت: این تولید باید هدفمند و در راستای استراتژی‌های توسعه پایدار ترسیم شود؛ تحقق این مهم نیازمند سرمایه‌های کلان است و جذب و فراهم ساختن زیرساخت‌های لازم برای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی، عامل موفقیت در این مسیر است . و در شهر مبارکه انشالله در آینده‌ای نزدیک شاهد کلنگ زنی پروژه‌هایی از این قبیل خواهیم بود.

مدیر اداره سرمایه‌گذاری شهرداری مبارکه درباره احتمال تمدید بسته‌های حمایتی نیز گفت: ازآنجاکه با توجه به شرایط ویژه کنونی ممکن است مشکلات دیگری پیش روی سرمایه‌گذاران قرار بگیرد ما به دنبال این هستیم که به سرمایه‌گذاران کمک کنیم تا موفق باشند چراکه موفقیت آن‌ها موفقیت مجموعه شهرداری را به دنبال دارد .

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مبارکه

    منبع خبر

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه

    شهرداری مبارکه یک شهرداری در شهر مبارکه می باشد

      نظرات