اتصال سامانه سجا ۱۳۷ به سامانه پایش تخلفات ساختمانی شهرداری / رسیدگی  ...

اتصال سامانه سجا ۱۳۷ به سامانه پایش تخلفات ساختمانی شهرداری / رسیدگی ...

اتصال سامانه سجا ۱۳۷ به سامانه پایش تخلفات ساختمانی شهرداری / رسیدگی به سر و صدای ناشی از ساخت و سازها از طریق کمیسیون بند ۲۰

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد، بازدید و نشست مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد به همراه مدیران زیرمجموعه با سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد، با هدف بررسی مهمترین چالش های پیش روی پاسخگویی به درخواست های مردمی در حوزه نظارت بر ساخت و سازها و همچنین ارائه راهکارهای جدید جهت تسریع در پاسخگویی به درخواست های مردمی ۱۳۷ در این حوزه برگزار شد.
مسعود ایاز در این نشست که پس از بازدید از مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ برگزار شد، در پاسخ به مشکل عدم دسترسی شهروندان به اطلاعات پروژه های ساختمانی در حال ساخت جهت رفع ابهام، توضیح داد: دستورالعملی را تدوین، تصویب و ابلاغ نموده ایم که با اجرای کامل آن، باید تمام ساختمان های در حال ساخت، شناسنامه ساخت در محل نصب نمایند که این شناسنامه به QR code مجهز بوده و شهروندان با اسکن این کد، می توانند از اطلاعات کامل ملک و پروژه در حال ساخت، شامل کاربری مجاز، پروانه دریافتی، مالک و ... آگاه شده و در صورت تخلف ملک یاد شده، موضوع را به ۱۳۷ اطلاع دهند.
الزام پروژه های ساختمانی به نصب تابلو شناسنامه پروژه در محل
وی با اشاره به اینکه شناسنامه ساختمان و QR code آن به سامانه فاش نیز متصل خواهد شد، درباره درخواست های شهروندان برای رسیدگی به سر و صدای ناشی از ساخت و سازها و همچنین تعیین ساعت کار برای پروژه ها نیز گفت: سر و صدای ناشی از ساخت و سازها نیز مانند سایر مزاحمت های شغلی باید از طریق کمیسیون بند ۲۰ رسیدگی شود. همچنین تا کنون اقدام مشخص و گروهی برای تعیین ساعت کاری جهت ساخت و سازها صورت نگرفته و این موضوع مغفول مانده است اما افراد جهت تعیین ساعت کاری برای یک پروژه ساختمانی می توانند باز هم از طریق کمیسیون بند ۲۰ و از حیث اینکه آن پروژه مزاحمت شغلی دارد، اقدام کنند.
۱۳۷، دیده بان شهرداری برای رصد مشکلات شهری
ایاز، ۱۳۷ را دیده بان شهرداری و جلوتر از خط مقدم امور در مدیریت شهری دانست و تاکید کرد: آمار درخواست های مردمی ۱۳۷ در حوزه نظارت بر ساخت و سازها، نشان دهنده آن است که مشارکت شهروندان افزایش یافته است و مردم، با دیدن تخلف ساختمانی بلافاصله موضوع را به ما گزارش می دهند که این مهم، باعث سرعت کار و کاهش هزینه های شهرداری در نظارت بر ساخت و سازها و برخورد با تخلفات ساختمانی می شود، حال ما نباید برای پاسخگویی به این درخواست ها، کوتاهی کنیم، لذا از ۱۳۷ می خواهیم همواره مطالبه گر پاسخ درخواست های شهروندان از ما باشد.
وی افزود: متولی قانونی حریم شهر در حوزه ساخت و سازها، شهرداری مشهد است لذا درخواست داریم مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ نیز در این حوزه به یاری ما آمده و درخواست های مردمی در حوزه تخلفات ساختمانی حریم شهر را دریافت نماید. همچنین زیرساخت های لازم برای پاسخگویی سریعتر به درخواست های مردمی ۱۳۷ در حوزه ساخت و سازها به خصوص در ساعات عصر و شب و روزهای تعطیل، از طریق شبکه بیسیم ایجاد شده است.
فقط بخش های غیر مجاز ساخت و سازها پلمب می شود
مدیر کل نظارت بر ساخت و سازها و کمیسیون های ماده صد شهرداری مشهد در پاسخ به دغدغه دیگر شهروندان در مورد پلمب موثر ساخت و سازهای غیر مجاز نیز گفت: بر اساس دستورالعمل جدید که به زودی ابلاغ می شود، در معابر با عرض کمتر از یک متر، دیگر با نیوجرسی پلمب موثر صورت نمی گیرد و در معابر با عرض بیشتر نیز در صورت ایستایی مناسب، نیوجرسی استفاده می شود و باید بیش از یک سوم عرض معبر با گذاشتن نیوجرسی، اشغال نشود.
ایاز با توجه به گزارش تهیه شده توسط مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ که نشان دهنده انجام حدود ۵۰ درصد درخواست های مردمی در حوزه ساخت و سازها در ۳ ماهه گذشته بود، تاکید کرد: جهت تکریم شهروندان و تسریع در پاسخگویی به درخواست های آنها و همچنین افزایش درخواست های مردمی به نتیجه رسیده در حوزه نظارت بر ساخت و سازها، بعد از این، هر درخواستی که توسط مناطق ۱۳ گانه، بیش از دوبار پاسخگویی شده و این پاسخ، شهروند را اقناع نکرده باشد، جهت بررسی ویژه به اداره کل نظارت بر ساخت و سازها ارجاع، تا رسیدگی شود.
وی در موضوع فعالیت ساخت و سازهای دارای پلمب نیز گفت: ما تنها بخشی از ساخت و ساز ها را پلمب می کنیم که دارای تخلف و غیر مجاز باشد، لذا مالک مجاز به فعالیت در بخش های مجاز و بدون تخلف پروژه است که این مهم باعث ایجاد تصور اشتباه در برخی از شهروندان می شود. در مورد فک پلمب نیز، اقدام قانونی صورت میگیرد زیرا از نظر قانون، ساخت و ساز غیر مجاز تخلف است اما فک پلمب قضایی، جرم تلقی می شود.
ثبت ۱۰ هزار درخواست مردمی در حوزه نظارت بر ساخت و سازها طی ۳ ماه نخست سال ۹۹
در ابتدای این نشست، احمد رمضانی فرخد، سرپرست اداره ارتباطات مردمی شهرداری مشهد با اشاره به مهمترین درخواست های شهروندان در حوزه ساخت و سازها، گفت: نظارت بر ساخت و سازها، در حال حاضر، پرتکرارترین درخواست مردمی از مدیریت شهری در تماس با ۱۳۷ است که تنها در ۳ ماهه نخست سال جاری، بیش از ۱۰ هزار درخواست مردمی در این حوزه توسط کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷، ثبت و برای پاسخگویی به حوزه های مربوطه در شهرداری ارجاع شده است.
وی افزود: فک پلمب ها و مشغول به کار بودن ساخت و سازها در حین پلمب، سر و صدای ناشی از ساخت و سازها، نبود وقت مشخص برای زمان فعالیت پروژه های ساختمانی، استفاده از نیوجرسی برای پلمب موثر که باعث اشغال بخش عمده ای از پیاده رو و معبر می شود و ...، مهمترین درخواست های شهروندان از شهرداری در حوزه نظارت بر ساخت و سازها، در تماس با ۱۳۷ بوده است.
ترویج فرهنگ شهروندی و شهرنشینی در مرکز ۱۳۷
رمضانی فرخد تاکید کرد: ۱۳۷ این امکان را فراهم ساخته است که در هنگام تماس هر شهروند با این مرکز، فرهنگ شهروندی و فرهنگ شهرنشینی صحیح در حوزه های مختلف مدیریت شهری را به تناسب درخواست یا سئوال شهروند، با او در میان می گذارد.
در این نشست مقرر شد دوره های آموزشی تخصصی مرتبط با نظارت بر ساخت و سازها، برای کارشناسان مرکز ارتباطات مردمی ۱۳۷ برگزار شود. همچنین مقرر شد با اتصال سامانه ارتباطات مردمی ۱۳۷ «سجا» به سامانه پایش تخلفات ساختمانی، پاسخگویی به درخواست های مردمی ۱۳۷ در حوزه نظارت بر ساخت و سازها تسهیل شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری مشهد

    منبع خبر

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد

    شهرداری مشهد یک شهرداری در شهر مشهد می باشد

      نظرات