راه گردشگری ماجولان به ماسوله در استان اردبیل امسال تکمیل و بهره‌برداری خواهد رسید

راه گردشگری ماجولان به ماسوله در استان اردبیل امسال تکمیل و بهره‌برداری خواهد رسید

به گزارش اداره ارتباطات و اطلاع رسانی راه و شهرسازي استان اردبيل، محبوب حیدری مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل در جلسه بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های عمرانی خلخال افزود: از مجموع مسیر 48 کیلومتری شال از توابع بخش شاهرود شهرستان خلخال به ماسوله ، ۳۵ کیلومتر در حوزه استحفاظی استان اردبیل واقع شده که تاکنون ۲۸ کیلومتر آن آسفالت شده است.

وی گفت: هم‌اکنون 7 کیلومتر باقیمانده مسیر نیز در حال تکمیل بوده که با توجه به همت جدی پیمانکار مجری ، پیش‌بینی می‌شود بهره‌برداری از این راه در حوزه استان اردبیل تا پایان فصل تابستان امسال انجام شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان اردبیل اظهارداشت: با توجه به اینکه 13 کیلومتر از مجموع مسیر خلخال - ماسوله در حوزه استان گیلان واقع شده است ، انتظار میرود مسئولین محترم حوزه راه و گردشگری در استان گیلان نیزنسبت به تکمیل پروژه مذکور اهتمام ویژه ای داشته باشند.

حیدری از پروژه راه شال– ماجولان - ماسوله به عنوان سخت‌ترین و صعب‌العبور ترین پروژه راه‌سازی استان اردبیل یاد کرد و افزود: با وجود محدودیت‌های مالی و اعتباری و سختی عملیات اجرایی ، پروژه مذکور با مشخصات مطلوبی انجام و در مرحله تکمیل می باشد.

وی با بیان اینکه برای اجرای این پروژه در حوزه استان اردبیل بالغ بر ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار هزینه شده است ، گفت : از مسیر 13 کیلومتری استان گیلان تنها 3 کیلومتر آسفالت شده و10 کیلومتر باقیمانده نیاز به بهسازی (زیرسازی،روسازی وآسفالت ) دارد.

حیدری افزود: با بهره‌برداری از این مسیرتوریستی راه برای ورود گردشگران داخلی و خارجی از سمت ماسوله بعنوان دروازه جنوبی گردشگری استان فراهم شده که در نهایت رونق اقتصادی مردم منطقه و صنعت گردشگری را به همراه خواهد داشت.

وی همچنین اعلام کرد: درسفر رییس جمهور به استان مبلغ 250 میلیارد ریال اعتبار برای ادامه عملیات اجرایی پروژه راه اصلی خلخال به منجیل ( کلور– درام ) در نظر گرفته شده که با تخصیص اعتبار ابلاغی در اجرای پروژه مذکور تسریع خواهد شد.

لینک اصل خبر در سایت اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    منبع خبر

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل

    اداره کل راه و شهرسازی استان اردبیل یک سازمان دولتی می باشد

      نظرات