ارومیه سال ۹۱ به شبکه راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

ارومیه سال ۹۱ به شبکه راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود

http://www.bananews.irمعاون امور عمرانی استاندار آذربایجان غربی با اشاره به این که پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه با ۵۳ درصد پیشرفت فیزیکی در دست اجرا است، گفت: بر اساس قول وزیر راه شهرسازی این قطعه ۱۰۰ کیلومتری نیز سال ۹۱ به شبکه راه‌آهن سراسری کشور متصل می‌شود.

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) ، سیدجواد محمودی در حاشیه بازدید از مراحل اجرایی پروژه راه‌آهن جنوب استان آذربایجان غربی، گفت: خط آهن مراغه به ارومیه از ایستگاه مهاباد به سمت ارومیه ۴۳ درصد پیشرفت اجرایی دارد.

محمودی پیشرفت اجرایی راه‌آهن مسیر میاندوآب به مهاباد را نزدیک به ۷۰ درصد ذکر کرد و افزود: برای ادامه این پروژه در سال جاری نزدیک به ۳۰۰ میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است.

وی گفت: با توجه به تاکید رییس جمهوری و اهتمام مسئولان ملی و استانی، عملیات تکمیل مسیر ۳۸ کیلومتری راه‌آهن میاندوآب به مهاباد در سال جاری در اولویت کاری قرار گرفته است.

وی یادآور شد: با توجه به وعده وزیر راه و شهرسازی، ایستگاه راه‌آهن مهاباد تا پایان سال جاری افتتاح می‌شود.

وی افزود: عملیات زیرسازی ۲۳ کیلومتر از مسیر خط آهن میاندوآب به مهاباد پایان یافته و برای بهره‌برداری آن تا پایان امسال پیگیریهای لازم را انجام می‌دهیم.

محمودی برآورد کلی هزینه پروژه راه‌آهن مراغه به ارومیه را نزدیک به سه هزار میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۱۱۸۰ میلیارد ریال آن هزینه شده است.

 

 

    نظرات