بررسی احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز

بررسی احتمال تعطیلی ناوگان حمل و نقل عمومی در شیراز

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شهرداری شیراز، مجتبی زوربخش بیان کرد: استفاده از ماسک براساس پروتکل‌های بهداشتی از ابتدای راه‌اندازی مجدد ناوگان حمل و نقل عمومی به صورت یک الزام برای رانندگان و مسافرین تعریف شده است.
او افزود: از ابتدای اپیدمی این ویروس و شروع چرخه انتقال آن، براساس دستورالعمل‌های  بهداشتی تاکید شد که استفاده از ماسک برای حفظ بهداشتی عمومی ضرورت دارد.

معاون شهردار شیراز خاطرنشان کرد: در مرحله دوم راه‌اندازی ناوگان در ایستگاه‌های مترو و پایانه‌های اتوبوس، با توافق دانشگاه علوم پزشکی شیراز، محل‌هایی برای عرضه ماسک در نظر گرفته شد. تعیین محل عرضه به عهده شهرداری و عرضه آن به عهده عرضه کنندگان مورد تایید دانشگاه است.
زوربخش با بیان اینکه استفاده از ماسک در سیستم‌های حمل و نقل عمومی شیراز الزامی است، عنوان کرد: یکی از محل‌های انتقال ویروس کرونا و شیوع این بیماری، ناوگان حمل و نقل عمومی است.
او بیان کرد: بنا به دستور شهردار و ابلاغ شورای شهر شیراز از ۱۰ خردادماه ناوگان را فعال کردیم اما فعالیت مجدد آنها به منزله شکسته شدن چرخه انتقال بیماری و پایان شیوع کروناویروس نیست.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری شیراز همچنین با بیان اینکه غربالگری رانندگان تاکسی و اتوبوس به طور مرتب انجام می‌شود و اگر راننده‌ای مشکوک و مبتلا باشد ممانعت از کار برای او اعمال خواهد شد، گفت: اگرچه مجزا سازی رانندگان اتوبوس انجام شده اما ممکن است برخی از رانندگان رعایت نکنند و شهروندان در صورت بروز تخلف و عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی رانندگان می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ این موضوع را گزارش کنند.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری شیراز

    منبع خبر

    شهرداری شیراز

    شهرداری شیراز یک شهرداری در شهر شیراز می باشد

      نظرات