اعضای شورا ناظر بر پروژه های شهری

اعضای شورا ناظر بر پروژه های شهری

در نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان مقرر شد:
اعضای شورا ناظر بر پروژه های شهری
نشست عمومی شورای اسلامی شهر کرمان با حضور اعضای شورا، شهردار، معاونان شهردار و خبرنگاران در محل سالن سادات برگزار شد.
رییس شورا با اشاره به نشست هم اندیشی صبح یکشنبه با خبرنگاران گفت: طبیعت مطالبه گری و اطلاع رسانی، انجام گفتگو و شنیدن گلایه ها و پیشنهادها تا رسیدن به اقناع مخاطبان است.
محمد فرشاد با بیان این که مطالب مفیدی از سوی شهردار در این نشست مطرح شد افزود: البته در آینده ضرورت دارد جلسات هم اندیشی و مطبوعاتی به صورت مجزا برگزار شود تا نتایج مطلوب تری به همراه داشته باشد.
- کانون پرورش فکری در کاوشکده علوم
سپس رییس کمیسیون فرهنگی، هنری و بانوان  با اشاره به شکل گیری کاوشکده علوم در دوره دوم شورای شهر گفت: این مرکز علمی، در راستای هدف رشد و پرورش استعدادها و خلاقیت های کودکان و نوجوانان در شهرداری کرمان راه اندازی شد.
زهرا لری حفظ و نگهداری کاوشکده را مهم تر از ایجاد آن عنوان و تصریح کرد: پیشنهاد می شود با توجه به کمبود فضای فرهنگی در حوزه کودکان، ساختمان کاوشکده علوم در اختیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار گیرد.
وی تهیه و تدوین طرح جامع زیباسازی شهر با استفاده از نظرات کارشناسان و استادان دانشگاه را ضروری دانست و افزود: بهتر است هنرهای شهری، زیبانگاری ها، نورپردازی ها و حذف زوائد بصری همه در یک مجموعه دنبال شده و شهرداری های مناطق با هماهنگی آن فعالیت کنند.
لری همچنین به درخواست کتبی دادگستری کرمان مبنی بر نامگذاری معبری به نام شهدای هفت تیر اشاره و تصریح کرد: این نامه شورا مدتی است از سوی شهرداری بی پاسخ مانده که لازم است مکاتبات شورا ظرف دوهفته پاسخ داده شود.
در ادامه علی اکبر مشرفی با اشاره به ضرورت احیای پردیسان قائم گفت: فضای سبز جنگل به میزان زیادی از بین رفته و برخی درختان کاج نیز خشک شده است.
وی پیشنهاد داد: شهرداری چند چاه آب شیرین در اطراف کرمان را خریداری کند تا از آب شور کمتری در آبیاری جنگل استفاده شود.
-          پردازش دستورالعمل ورزش شهروندی
رییس کمیسیون اجتماعی، فرهنگی و جوانان نیز استفاده از توانایی و خلاقیت جوانان در عرصه های مختلف کشور را ضروری دانست و گفت: بهتر است بستر لازم برای حوزه های رفتار فردی و سازمانی جوانان فراهم شده تا به تدریج شرایط واگذاری امور مهم به آنان ایجاد شود.
احمد حسن زاده اظهار داشت: عمده مسائلی که در این کمیسیون مطرح می شود از سوی اعضای شورای مشورتی جوانان است و پیشنهاد می شود دو نماینده از آنان فراخور تخصصی که دارند در جلسات کمیسیون ها و شورای عمومی حضور یابند.
وی با اشاره به طرح "سینما ماشین" که از سوی شورای مشورتی جوانان پیشنهاد شده افزود: این طرح که هم زمینه فرهنگی دارد و هم برای افزایش نشاط اجتماعی و هم کاهش آسیب های اجتماعی مفید است با رعایت پروتکل های بهداشتی مد نظر علوم پزشکی اجرا می شود.
حسن زاده از طرح دستورالعمل ورزش شهروندی از سوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری خبر داد و اظهار امیدواری کرد: این طرح با پردازش بیشتر در صحن علنی شورا مطرح و تصویب شود.
- تهیه گزارش سه ماهه بودجه شهرداری
همچنین رییس کمیسیون برنامه، بودجه و منابع پایدار با اشاره به طرح دو مصوبه بلاتکلیف در شورای ترافیک استان گفت: عدم تعیین تکلیف مصوبه سه راهی شرف آباد و نیز عدم اجرای مصوبه میدان بیرم آباد در این شورا مورد سئوال قرار گرفت.
حسین چناریان تهیه گزارش بودجه در سه ماه ابتدایی سال و ارائه آن به کمیسیون برنامه و بودجه را از سوی شهرداری خواستار شد.
وی از درخواست رییس اورژانس پیش بیمارستانی 115 برای واگذاری زمین در دو منطقه میدان بیرم آباد و بوستان رادیو خبر داد و گفت: این دو قطعه زمین برای احداث ساختمان اورژانس در این دو منطقه درخواست شده است.
در ادامه با این مصوبه و همچنین عضویت رییس دفتر حوزه شهردار در کمیسیون ماده 14 موافقت شد.
- ساماندهی خیابان باقدرت جنوبی
همچنین رییس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط زیست با تشکر از اقدام شهرداری در بهسازی میدان رسالت گفت: این میدان بعد از گذشت سال ها از احداث آن، بهسازی و زیباسازی نیاز داشت.
علی خدادادی با اشاره به ترافیک و تردد شهروندان در خیابان باقدرت جنوبی نیز اظهار داشت: با توجه به توسعه مراکز خرید در این منطقه، ساماندهی خیابان، اصناف و پیاده رو نیز ضروری به نظر می رسد.
وی همچنین از شهردار خواست پلاک گذاری اماکن مسکونی و تجاری و پلاک کوبی درختان را در دستور کار قرار دهد.
- اصلاح آیین نامه پارکینگ عمومی
در ادامه رییس کمیسیون معماری، شهرسازی و حاشیه نشینی از بررسی آیین نامه پیشنهادی شهرداری در خصوص پارکینگ در این کمیسیون خبر داد و خاطرنشان کرد: در این جلسه مقرر شد اصلاحاتی از سوی شهرداری اعمال شده و پیشنهادات جدید نیز اضافه شوند.
رامین ارجمندکرمانی موضوع ریالی پارکینگ و نحوه تامین آن را از ایرادات وارد شده عنوان و تاکید کرد: در همین راستا طرح پیشنهادی شهرداری مورد موافقت اعضای کمیسیون قرار نگرفت و مقرر شد با اعمال اصلاحاتی موضوع پارکینگ هرچه سریع تر به سرانجام رسیده و به شهرداری ابلاغ شود.
وی همچنین از طرح مشارکت سازمان سرمایه گذاری شهرداری در موضوع تامین پارکینگ عمومی از سوی کمیسیون ماده 5 خبر داد.
لری نیز احداث پارکینگ در نقاط مرکزی شهر را ضروری دانست و گفت: در گذشته توافقاتی با علوم پزشکی صورت گرفته بود تا ساختمان رها شده بیمارستان کرمان درمان به امر پارکینگ اختصاص یابد اما این امر اتفاق نیفتاد.
رییس کمیسیون حمل و نقل و عمران همچنین با اشاره به تامین پارکینگ در ضوابط طرح جامع شهر کرمان گفت: در قانون آمده اماکن مسکونی باید کل پارکینگ و اماکن تجاری تا سقف 50 درصد پارکینگ لازم را تامین کنند.
محمدجواد کامیاب با بیان این که طرح جامع بالادست طرح تفضیلی است افزود: ضوابط هشت گانه به تنهایی مشکل پارکینگ شهر کرمان را حل نمی کند اما ضوابط طرح جامع این مشکل را حل می کند.
ارجمندکرمانی نیز با بیان این که مصوبات مهم کمیسیون ماده پنج در شورای عالی شهرسازی تصویب می شود گفت: مغایرت با این مصوبات در شورای عالی شهرسازی بررسی می شود اما آن موضوعی در شورای شهر مطرح می شود بحث ریالی و عوارضی آن است.
- نصب پل عابر پیاده شهر صنعتی
در ادامه منصور ایرانمنش از شهردار خواست گزارشی از آخرین وضعیت پروژه های در دست اقدام قرارگاه خاتم به شورا ارائه دهد.
وی همچنین با اشاره به احداث مسیر دوچرخه سواری در خیابان سپه گفت: با توجه به عرض کم خیابان و ترافیک آن مشکلاتی برای شهروندان ایجاد شده که پیشنهاد می شود در انتخاب مسیر دوچرخه سواری تجدید نظر شود.
ایرانمنش نصب پل عابر پیاده در ورودی شهرک صنعتی را یادآور شد و افزود: جمع آوری زباله نیز در شهرک های مسکن مهر منظم نیست.
این عضو شورا با اشاره به اتمام ساخت مسکن مهر و پرداخت جریمه تخلفات اظهار داشت: ضروری است پایان کار مسکن های مهر داده شده تا بتوانند بر اساس آن سند دریافت کنند.
در پایان این نشست عمومی، رییس شورا با اشاره به تصمیم انتصاب مدیر برای هر یک از پروژه های در دست اقدام توسط شهردار گفت: ضرورت دارد از طرف کمیسیون های شورا نیز برای هر یک از پروژه ها یک نفر تعیین شود تا در هر ماه گزارشی از نظارت و ارزیابی کارشناسی از پیشرفت پروژه های عمرانی، تهیه و به شورا ارائه گردد.
فرشاد ارزیابی پروژه های پیاده راه میدان های ارگ، شورا و هفت باغ را به رامین ارجمندکرمانی، سرمایه گذاری بلوار سپهبد شهید سلیمانی را به علی اکبر مشرفی، سرمایه گذاری میدان هفت باغ را به سیدمحمدرضا میرحسینی، آسفالت، تکمیل آرامستان جدید و پارک گردشگری را به علی خدادادی، ساماندهی آب های سحطی را به محمدجواد کامیاب و پیگیری بوستان های بانوان را به زهرا لری سپرد.
لینک اصل خبر در سایت شورای شهر کرمان

    منبع خبر

    شورای شهر کرمان

    شورای شهر کرمان یک شورای شهر در شهر کرمان می باشد

      نظرات