دست کوتاه شهرداری برای...

سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد با بیان اینکه شهرداری متولی برخورد با زمین خواری نیست، گفت: اما وظایفی به آن محول شده است تا در برابر این پدیده غیرقانونی بایستد.

حجت فلاح در گفت و گو با خبرنگار صدا و سیمای مرکز یزد، درباره اقدامات شهرداری در این زمینه گفت: شهرداری سیستم شهرسازی هوشمند را راه اندازی نموده و کار‌ها را به وسیله کارگزاری برون سپاری کرده است.

وی با بیان اینکه شهروندان برای هر اقدامی می‌توانند به دفاتر کارگزاری یا سایت شهرداری مراجعه کرده و اطلاعات شهرسازی را در این سایت ببینند، افزود: در این سایت امکان این مساله وجود دارد که داخل محدوده یا خارج از محدوده و کاربری داشتن یا نداشتن و ... زمین را مشاهده کنند.
سرپرست معاونت شهرسازی و معماری شهرداری یزد ادامه داد: شهرداری همچنین پلیس ساختمان را راه اندازی کرده تا با ساخت و ساز در خارج از حریم و همچنین ساخت و ساز غیرقانونی مقابله کنیم.
فلاح بر لزوم پرهیز از صدور انشعاب آب و برق و گاز با هدف کاهش تمایل مردم به ساخت و ساز در خارج از محدوده تأکید کرد و اظهار داشت: شهرداری هیچگاه برای ساخت و ساز خارج از محدوده، مجوز نمی‌دهد، ولی در زمینه ساخت و ساز غیرقانونی فقط می‌تواند جلوی تخلف را بگیرد، اما برخورد قانونی با این مساله برعهده شهرداری نیست.
وی اصلاح آیین نامه ارزش معاملاتی ساختمان را از دیگر اقدامات عنوان کرد و گفت: جریمه تخلف به شدت افزایش یافته تا بدینوسیله جلوی ساخت و ساز غیرقانونی گرفته شود.

لینک اصل خبر در سایت شهرداری یزد

    منبع خبر

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد

    شهرداری یزد یک شهرداری در شهر یزد می باشد

      نظرات