بازدید مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشهد و...

بازدید مسئولان کشوری و نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشهد و...

حسین خادم-کلات/ نمایندگان مجلس شورای اسلامی مشهد و کلات به همراه معاون وزیر کشورو هیات همراه جمعه ۳۰خردادماه با حضور در شهرستان کلات از تاسیسات آبرسانی، سدها و انتقال آب به بخش کشاورزی این شهرستان بازدید کردند.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان رضوی، مراسم بازدید از سد های کلات با حضورحجت الاسلام پژمان فر، بحرینی، رحمانی، نمایندگان مجلس شورای اسلامی، که جمالی نژاد معاون وزیر کشور، روسای سازمان شهرداری ها و دهیاری های کشور، معاون عمرانی و مدیران کل استانداری استان آنان را نیز همراهی کردند صورت پذیرفت.

مدیر امور منابع آب شهرستان کلات با ارایه گزارشی از امکانات و نیازمندی های این شهرستان درباره پایان یافتن بازسازی، مرمت و لایروبی رودخانه کلات و انتقال آب سد زاوین به بخش های کشاورزی مطالبی را بیان کرد.

مصطفی فرزانه با اشاره به اهمیت بخش گردشگری و سرمایه گذاری بخش خصوصی در منطقه ییلاقی و خوش آب و هوای قره سو افزود: با تلاش گروه فنی و تاسیسات آبی شرکت آب منطقه ای استان پروژه انتقال آب سد زاوین به کشاورزان تحویل شده است که امیدواریم در این راستا نیازهای آبی این بخش در جهت افزایش و بهره وری بیشتر محصولات کشاورزی مفید باشد همچنین امیدواریم با هماهنگی دستگاه های زیربط در خصوص سرمایه گذاری بخش خصوصی و جذب سرمایه برای رونق و توسعه گردشگری منطقه ییلاقی قره سو تمهیدات لازم اتخاذ گردد.

وی در این مراسم به ارایه خدمات امور آب به ۳هزار و ۴۰۰ مشترک در ۳۵ روستای این شهرستان اشاره کرد و گفت: یکی از مسایل مهم در شهرستان ها ی مرزی استان حفظ و حراست از منابع آبی و جلوگیری از مصرف بی رویه آب و همچنین ممانعت از خروج این نعمت الهی از مرزهای کشور است که امیدواریم با مساعدت و همراهی مسئولان و تخصیص اعتبارات لازم در این زمینه گام های مثبتی برداریم.

وی افزود: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و هیات همراه در ادامه ضمن بازدید از سد زواین به بررسی مسایل و مشکلات سیلاب ها در مسیر مسیل ها و رودخانه های کلات پرداخته و مطالبی را در زمینه اصلاح الگوی مصرف آب در بخش کشاورزی و آب شرب بیان کردند.

فرزانه تصریح کرد: در این مراسم که حجت علی شایان فر، مدیر کل بحران خراسان رضوی نیز حضور داشت مطالبی در باره عملیات پروژه بازسازی، لایروبی و ساماندهی رودخانه کلات مطرح شد.

مدیر امورمنابع آب شهرستان کلات بیان کرد: خوشبختانه امسال با توجه به تمهیدات به موقع که در راستای سامان دهی و لایروبی رودخانه کلات اتخاذ شد شاهد هیچ گونه خسارت مالی و جانی با توجه به افزایش میزان بارندگی ها و سیلاب های اخیردر این شهرستان نبودیم.

وی درباره اهمیت گردشگری قره سو و آبشارهای افسانه ای که از دامنه ها و دل کوه ها در این منطقه فوران کرده است ادامه داد: منطقه ییلاقی کلات با دارا بودن آبشارهای زیبا و چشم نواز مورد توجه بسیاری از گردشگران و مسافران داخلی و خارجی قرار گرفته است .در این شهرستان علاوه بر قره سو آبشار ارتکند و آبشارها گرم این ناحیه به عنوان یکی از مهمترین قطب های طبیعت گردی و گردشگری استان  تبدیل شده است.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات