اختلاف چند ده هزار تومانی هزینه بازرسی کنتورهای گاز

اختلاف چند ده هزار تومانی هزینه بازرسی کنتورهای گاز

http://www.bananews.irنایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان گفت : هزینه بازرسی کنتورهای گاز واحد های مسکونی در برخی از استانها حدود ۱۱ هزار تومان است و در پاره ای از استانها نیز این هزینه به ۶۰ هزار تومان می رسد .

به گزارش بنانیوز (BanaNews.ir) به نقل از روابط عمومی سازمان مذکور حاکی است ، علی فرج زاده ها اظهار داشت :هزینه بازرسی و تایید کنتور و لوله کشی گاز در هراستان به مصوبه کمیته چهار نفره نظام مهندسی ساختمان بستگی دارد .

وی افزود:دستورالعمل تایید لوله کشی گاز و تفکیک کنتور در هراستان متفاوت است ولی به طور متوسط در کشور تایید کنتورهای تفکیکی گاز حداکثر پنج روز به طول می انجامد .

به گفته وی ، زمان تایید کنتورهای تفکیکی گاز به تعداد بازرسان و وسعت هر استان بستگی دارد و در استانهای کوچکتر ،مدت زمان تایید کمتر است .

نایب رئیس اول سازمان نظام مهندسی ساختمان اضافه کرد : متوسط هزینه بازرسی کنتورهای گاز واحد های مسکونی در کشور ۲۰ هزار تومان است .

وی گفت : براساس مبحث ۱۷ مقررات ملی ساختمان در صورتی که بازرسی بخواهد لوله کشی قدیمی گاز را نیز تایید کند ، باید لوله کشی ساختمان تعویض شود ، زیرا بازرس از چگونگی و کیفیت آن بی خبر است .

فرج زاده ها یادآور شد : تایید لوله کشی گاز واحد های مسکونی از سال ۱۳۸۲ از شرکت ملی گاز به سازمان نظام مهندسی ساختمان واگذار شده و از سوی دیگر جداسازی کنتورهای گاز علاوه بر تقلیل مصرف انرژی در کل کشور باعث می شود تا هزینه گاز مشترکین به میزان زیادی کاهش یابد .

 

 

    نظرات