پسماندهای عفونی در چهارمحال و بختیاری بی‌خطرسازی می‌شود

پسماندهای عفونی در چهارمحال و بختیاری بی‌خطرسازی می‌شود


به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، شهرام احمدی در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی این استان اظهاد داشت: به طور میانگین سالانه یک میلیون و ۳۸۰ هزار تن پسماند عادی، صنعتی، کشاورزی و ویژه در استان تولید می‌شود. وی افزود: بیشترین پسماند تولیدی در استان، مربوط به پسماند کشاورزی است.

احمدی ادامه داد: اگر پسماندها به درستی ساماندهی و مدیریت نشود به سلامت مردم، محیط‌زیست و تحقق توسعه پایدار در استان آسیب می‌رساند.
وی وضعیت ساماندهی پسماندهای ویژه شامل پسماندهای عفونی، بیمارستانی و شیمیایی در استان را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و بخش خصوصی این پسماندها بی‌خطرسازی شده و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست چهارمحال و بختیاری به پیگیری‌های انجام شده برای ساماندهی پسماندهای عادی در استان نیز اشاره کرد و افزود: یک شرکت بخش خصوصی در همین خصوص اعلام همکاری کرده و بنا دارد تا شهرک بازیافت در استان راه‌اندازی کند که در همین راستا مجوزهای قانونی برای این شرکت صادر شده اما با وجود پیشرفت قابل توجه این طرح، روند اجرای کار به سبب مشکلاتی متوقف شده است.

احمدی تصریح کرد: ضرب‌الاجلی برای برطرف شدن مشکلات در این زمینه و راه ‌اندازی شهرک بازیافت شهرکرد از سوی مسئولان استان اتخاذ شده است.

با توجه به وضعیت عوارض طبیعی (توپوگرافی) چهارمحال و بختیاری، شیب زمین و آب های روان، دفن سنتی و مکان یابی دفن زباله یکی از معضلات مهم زیست محیطی این استان است که نیازمند دقت‌نظر و توجه ویژه است.
​​​​​​​
لینک اصل خبر در سایت سازمان حفاظت محیط زیست

    منبع خبر

    سازمان حفاظت محیط زیست

    سازمان حفاظت محیط زیست یک سازمان دولتی در شهر تهران می باشد

      نظرات