رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تشریح کرد؛ تعارض منافع به بهانه قیمت‌گذاری در بازارهای میوه و تره‌بار

رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تشریح کرد؛ تعارض منافع به بهانه قیمت‌گذاری در بازارهای میوه و تره‌بار

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل شورای اسلامی شهر شیراز، دکتر «علی ناصری» با اشاره به جلسه اخیر کمیسیون با موضوع سامان‌دهی کشاورزانی که محصولات آنها قابلیت عرضه در بازارچه‌های عرضه میوه و تره‌بار در شهر را دارند که پیش از این نیز در قالب طرحی یک فوریتی به صحن شورا رفته بود، اظهار داشت: ظرف یک ماه آینده با تشکیل این کارگروه نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه چند جانبه اقدام و نتیجه جهت بررسی به شورا ارائه خواهد شد.

این عضو شورا با تاکید بر اینکه هدف کارگروه ، نظم و دقت ، تسهیل و شفافیت در فرایند قیمت گذاری و عرضه محصولات کشاورزی در این بازارچه ها خواهد بود، عنوان داشت: در حال حاضر در بخش‌هایی از فرایند قیمت‌گذاری و عرضه محصولات کشاورزی تعارض منافع مشاهده می‌شود که باید این رویه اصلاح شود.

ناصری اعضای این کارگروه تخصصی با محوریت سازمان سامان دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی شهرداری را نمایندگان دستگاه‌های اجرایی ذیربط عنوان کرد و افزود: به این ترتیب سازمان جهاد کشاورزی استان،سازمان صنعت ، معدن و تجارت استان ، اداره کل استاندارد و تحقیقات صنعتی استان، دانشگاه علوم پزشکی شیراز با محوریت مراکز بهداشت شهرستان، سازمان تعاون روستایی استان ، اتاق اصناف شیراز، اتحادیه باغ داران و سازمان حمایت از مصرف کننده و تولید کننده در این کارگروه حضور خواهند داشت.

وی بر اساس نظر اعضاء کمیسیون، «لیلا دودمان» ناظر شورا در سازمان سامان‌دهی مشاغل شهری و فرآورده‌های کشاورزی و «محمدتقی تذروی» دیگرعضو شورا را به عنوان نماینده کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورا در این کارگروه معرفی کرد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز تصریح کرد: علاوه بر تشکیل کارگروه و انعقاد تفاهم‌نامه، مقرر شد عرضه مستقیم محصولات سالم و زیستی ارگانیک را در میادین انجام گرفته، بسته‌بندی و درجه‌بندی‌های مختلف محصولات کشاورزی نیز در میادین لحاظ شود.

ناصری با تاکید بر اعمال استانداردهای کنترل کیفی و بهداشتی بر تولیدات و فرآورده‌های کشاورزی در میادین عرضه میوه و تره‌بار، اضافه کرد: بر این اساس عرضه هرگونه محصولات تراریخته وغیر استاندارد ممنوعیت دارد.

این عضو شورای اسلامی شهر شیراز بیان داشت: شهرداری موظف است به منظور ترغیب و تشویق روستاییان به تولید محصولات کشاورزی سالم و زیستی در راستای رونق تولید و توسعه اقتصادی و با هدف حذف واسطه‌گری و عرضه مستقیم کالا و محصولات کشاورزی و باغی نسبت به معرفی مکان یا مکان‌های مناسب در شهر اقدام کند.

گفتنی است: در قانون ، نحوه واگذاری اماکن ، میادین و غرفه ها به منظور ایجاد تسهیل در تهیه و توزیع میوه و تره بار و فرآورده های کشاورزی مصوب شورای انقلاب و ماده ۳۱ قانون برنامه پنج ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، مشخص شده است.

پایان خبر/

لینک اصل خبر در سایت شورای شهر شیراز

    منبع خبر

    شورای شهر شیراز

    شورای شهر شیراز یک شورای شهر در شهر شیراز می باشد

      نظرات