استفاده از ظرفیت رسانه ها درآگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ...

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی در نشست خبری که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق برگزار شد، بر استفاده از ظرفیت رسانه ها درآگاه سازی مردم و ترویج فرهنگ صرفه جویی در مصرف آب تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی،"احمد قندهاری" در این نشست که در دومین روز از هفته صرفه جویی در مصرف آب و برق با عنوان"مدیریت مصرف آب وبرق، افکار عمومی و رسانه" برگزار شد، خبرنگاران را سفیران آب در استان  دانست و اظهار داشت: در حال حاضر با پیگیری مسئولین و همراهی مردم در بخش آب شرب شهرها مشکلی نداشته و در طول حدود دو دهه خشکسالی و افزایش جمعیت هیچ شهری با تنش آبی مواجه نبوده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه خراسان جنوبی دو سال است که  شرایط بارندگی بهتری دارد اما تنها 46 درصد نسبت به میانگین افزایش بارش داریم ، اظهار داشت: با وجود این بارشها اما باز هم با کمبود آب در استان مواجه هستیم .

مدیرعامل آب منطقه ای خراسان جنوبی مردمان استان را مردمانی  نجیب و محجوب دانست و گفت: در این استان کارهای مدیریتی خوبی انجام شده اما با این وجود 113 میلیون متر مکعب کسری آب داریم .

قندهاری با بیان اینکه خراسان جنوبی اولین استانی است که سند سازگاری با کم آبی را تهیه و تدوین نموده و توسط وزارت نیرو ابلاغ شده است ، اظهار داشت: از 35 محدوده مطالعاتی استان، 18 محدوده مطالعاتی ممنوعه و ممنوعه بحرانی و 9 محدوده آزاد است که تلاش کردیم بارگزاری جدیدی روی دشت ها انجام نشود، به طوریکه از سال 93 تا کنون  8 محدوده مطالعاتی در راستای صیانت از منابع آبی استان محدوده ممنوعه اعلام شده است.

وی افزود: با عنایت به اینکه بیشترین مصرف آب استان در بخش کشاورزی می باشد و می بایست اقدامات خوب و مناسب در جهت حفظ منابع آبی موجود ارائه داد تا با مصرف صحیح آب در این بخش ،رونق و توسعه را به دنبال داشت.

قندهاری ضمن تقاضا از اصحاب رسانه مبنی بر انعکاس اخبار در حوزه صرفه جویی در مصرف آب، گفت: بایستی دانش آبی هم استانی های عزیز را افزایش دهیم چرا که  آب به بسیاری از حوزه ها از جمله حوزه اجتماعی، فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و امنیتی مرتبط بوده و می بایست  با مدیریت و مصرف  صحیح، در حفظ منابع آبی موجود تلاش کنیم.

معاون حفاظت وبهره برداری شرکت آب منطقه ای استان نیز، با بیان اینکه تا کنون 85 درصد چاه‌های کشاورزی استان کنتور هوشمند نصب شده است گفت: تلاش می شود به زودی کلیه چاه های استان به کنتور هوشمند آب و برق مجهز شوند.

"سید سعید پورجعفر" از افزایش اعتبارات در بخش رودخانه‌ها خبر داد واظهار داشت: مطالعه 205 کیلومتر حریم بستر رودخانه در استان در سالهای قبل انجام شده است  و امسال نیز 1700کیلومتر مطالعه حریم بستر رودخانه در استان انجام می شود.

معاون حفاظت وبهره برداری از شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی از مطالعه  700کیلومتر کاداستر خبر داد و گفت: مردم هوشیار باشند و قبل از هرگونه خرید  ملک در اطراف رودخانه های استان نسبت به استعملام  حریم و بستر رودخانه در خصوص ملک مذکور را از شرکت آب منطقه ای اخذ کنند .

پورجعفر ادامه داد: از دیگر برنامه های ما انسداد چاههای غیر مجاز است که در این راستا در سال گذشته 70 چاه غیر مجاز پر شد و در سال جاری نیز 50 حلقه چاه غیر مجاز بایستی پر و مسلوب المنفعه شود .

در ادامه ،معاون طرح وتوسعه شرکت آب منطقه ای خراسان جنوبی اظهار داشت: عمده فعالیت ما در بخش مهار سیلاب ها ،اجرای پروژه های تغذیه مصنوعی و احداث سدهای مخزنی است که آخرین سد مخزنی سد سیاهو بود که در خرداد ماه امسال با حضور وزیر نیرو افتتاح شد.

"علی احسانی" با بیان اینکه در حال حاضر پروژه تغذیه مصنوعی بندان، آهنگران، چاهداشتی در دست مطالعه است افزود: در حال حاضر در حوزه آبرسانی، آبرسانی به بیرجند،آبرسانی به  درمیان، آبرسانی  به آهنگران، آبرسانی به طبس در دست اقدام است .

وی با اشاره به آبرسانی از حوزه های خارج استان افزود: آبرسانی به  دریای عمان در دستور مطالعه وزارت است و امید است به زودی شاهد اجرایی شدن آن باشیم.

لینک اصل خبر در سایت شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    منبع خبر

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران

    شرکت سهامی مادر تخصصی مدیریت منابع آب ایران یک شرکت در شهر تهران می باشد

      نظرات